Companii

Satele româneşti au ajuns la 426 de puncte gastronomice locale: „Lanţul scurt valoric trebuie să folosească resursele locale“

Ivona Patzaichin-Rusu, preşedintele Asociaţiei Ivan Patzaichin – Mila 23

Ivona Patzaichin-Rusu, preşedintele Asociaţiei Ivan Patzaichin – Mila 23

Punctul Gastronomic Local, concept lansat de Asociaţia Ivan Patzaichin – Mila 23, reprezintă o gospodărie rurală a cărei singură activitate este pregătirea de reţete tradiţionale şi servirea unui număr mic de turişti.

Reţeaua de Puncte Gastronomice Locale (PGL), respectiv gospo­dării rurale ce pregătesc reţete tradiţionale şi pot să servească un număr mic de turişti, a ajuns la nivel naţional la 426 de entităţi. În Delta Dunării, de unde a pornit con­cep­tul, turiştii oricum obiş­nuiau să mănânce la localnici acasă, iar în acest sens s-a căutat un concept care să asigure aceste ex­pe­rienţe culinare într-un cadru organizat şi legal.

„Turiştii mâncau şi înainte la localnici, de aceea am propus realizarea acestor puncte gastronomice locale, un loc de luat masa, care oferă o experienţă vizitatorului, un spectru al tradiţiei locale. Este important să valorificăm lanţul scurt, să folosim resursele locale, este o economie care s-a pierdut. PGL să primească o formă legală (...)“, a declarat Teodor Frolu, vicepreşedintele Asociaţiei Ivan Patzaichin – Mila 23, organizaţia care a lansat conceptul de „punct gastronomic local“ (PGL). Vineri a început festivalul Ivan Patzaichin – Rowmania la Tulcea, care pune pe agenda publică două teme esenţiale pentru bunăstarea unui oraş: gastronomia locală şi turismul.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
Cele mai citite ştiri