Companii

Scăderi aproape identice pentru careul de aşi din comerţul cu carburanţi: OMV Petrom, Rompetrol, MOL şi Lukoil, toţi au pierdut peste 20% din business în cel mai greu an pentru mobilitate

Scăderi aproape identice pentru careul de aşi din comerţul cu carburanţi: OMV Petrom, Rompetrol, MOL şi Lukoil, toţi au pierdut peste 20% din business în cel mai greu an pentru mobilitate

Autor: Roxana Petrescu

17.07.2021, 10:14 8222

♦ Cele mai mari patru companii din comerţul de benzină şi motorină, care controlează aproape 90% din benzinăriile active în România, au raportat scăderi similare de afaceri, o dovadă a gradului redus de concurenţă din sector ♦ Topul celor mai mari 10 companii petroliere din România poate fi consultat în întregime în noua ediţie a catalogului Cei mai mari jucători din economie, unul dintre proiectele editoriale de referinţă ale ZF.

OMV Petrom Marketing, Rompetrol Downstream, Lukoil România şi MOL România, marii retaileri de carburanţi, au terminat anul trecut cu un business cumulat de 35,3 miliarde de lei (circa 7,4 miliarde de euro), cu peste 20% mai mic faţă de cel din 2019. Rezultatele reflectă contextul economic dur, marcat de restricţiile de mobilitate impuse de criza sanitară.

Anul trecut, piaţa carburanţilor, care include producţia locală a rafinăriilor funcţionale (Rompetrol Rafinare, Petrobrazi şi Petrotel-Lukoil), alături de importurile de produse petroliere, a avut o valoare de 12,9 miliarde de dolari (circa 11,3 miliarde de euro), în scădere cu circa 5% faţă de 2019, arată calculele ZF făcute pe baza datelor primite de la Euromonitor, companie de cercetare de piaţă.

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO