Companii

Schimbare de strategie la Kaufland: compania începe să caute spaţii cu chirie

Schimbare de strategie la Kaufland: compania începe să...

Autor: Cristina Roşca

12.09.2018, 00:07 10529

Liderul comerţului local, grupul german Kaufland, cu afaceri anuale de peste 2 mld. euro, îşi schimbă strategia pe piaţa din România şi începe să caute şi spaţii cu chirie în contextul în care până acum a preferat să dezvolte pe terenuri proprii.

Grupul din Germania are în România circa 120 de hipermarketuri dintre care unu singur operat într-un spaţiu cu chirie. Încă de la intrarea companiei pe piaţă în 2005, Kaufland a mers cu magazine ridicate pe spaţii în proprietate, fie acestea la periferie sau în centrul oraşului.

„Ca noutate, Kaufland România a început să caute şi spaţii cu chirie, ceea ce confirmă adaptabilitatea companiei în strategia de extindere. Kaufland urmează să deschidă în viitor primul magazin într-un mall, la Sibiu, iar la Cluj-Napoca a deschis deja primul magazin la parterul unui complex imobiliar“, spune Valer Hancaş, director comunicare şi corporate affairs Kaufland România.

Schimbarea de strategie vine în contextul în care piaţa s-a schimbat odată cu comportamentul de consum. Mai exact, în 2008 şi în anii de boom economic, românii preferau să meargă la hipermarket la final de săptămână şi să îşi umple coşurile de cumpărături pentru zilele ce urmau. În ultimii ani însă, din lipsă de timp, consumatorul a început să pună un accent tot mai mare pe proximitate, pe apropierea de casă sau de birou a magazinului. Cumpărăturile au devenit zilnice şi de mai mici dimensiuni. De strictă necesitate doar. Preţul, deşi a continuat să fie un factor important în procesul de achiziţie, a căzut de pe primul loc.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO