Companii

Schimbarea la faţă a retailului pe suprafaţă mare: Toţi cei patru jucători mari de pe segmentul de hipermarketuri şi-au adaptat magazinele pentru dimensiuni mai mici sau au lansat noi formate

ANALIZĂ

Schimbarea la faţă a retailului pe suprafaţă mare: Toţi cei patru jucători mari de pe segmentul de hipermarketuri şi-au adaptat magazinele pentru dimensiuni mai mici sau au lansat noi formate

Autor: Cristina Roşca

27.02.2021, 12:18 398

♦ Cora este cel mai recent exemplu în acest sens, intrând pe segmentul de proximitate cu conceptul Cora Urban ♦ Carrefour a deschis piaţa de hipermarketuri în 2001, dar acum acoperă cele mai multe formate din comerţ ♦ Auchan pariază de câţiva ani pe magazine de mai mici dimensiuni, un exemplu concludent fiind parteneriatul cu benzinăriile Petrom ♦ Kaufland nu a deschis noi formate, dar şi-a adaptat magazinele la suprafeţe mai mici.

Lanţurile de hipermarketuri, ma­gazine pe suprafaţă mare, de până la 13.000 mp, au fost cele care au deschis apetitul ro­mâ­nilor pentru comerţul mo­dern acum 15-20 de ani. În pe­rioada de boom economic - 2006-2008 - aceste reţele deschideau magazine mari pe bandă rulantă, unii jucători operând chiar şi zece inaugurări de hipermarketuri mari pe an. Iar un ma­gazin dezvoltat de la zero, pe teren propriu, ajungea să coste şi 20 de milioane de euro.

În anii care au urmat, criza financiară a pus pe hold multe planuri de investiţii. De ase­menea, în acea perioadă au început să apară schimbări ale comportamentului de consum în România şi pretutindeni. Clienţii au început să meargă mai des la cum­părături, să cumpere mai puţin şi mai proaspăt. Astfel, au câştigat magazinele mai apro­piate de casă.

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO