Companii

Scumpirea tigarilor a majorat afacerile Top Brands Distribution cu 20%

Scumpirea tigarilor a majorat afacerile Top Brands Distribution cu 20%

Click pentru imaginea marita

16.08.2006, 19:22 66

Top Brands Distribution (TBD), al doilea jucator de pe piata distributiei, a realizat o cifra de afaceri de aproximativ 74 mil. euro (262,7 mil. lei) pe primul semestru al anului, in crestere cu 20% fata de aceeasi perioada a anului trecut.
"Cresterea fata de primul semestru al anului 2005 se datoreaza atat volumelor mai mari vandute cat si cresterii preturilor la tigari", a declarat Remus Danaila, directorul financiar al companiei Top Brands Distribution.
In primele sase luni ale anului, tigarile de pe piata romaneasca au inregistrat o crestere de pret de 15% datorita introducerii taxei pe viciu in luna mai, potrivit datelor Institutului National de Statistica.
TBD isi va continua cresterea pana la sfarsitul anului, cand estimeaza atingerea unei cifre de afaceri de 157 mil. euro, cu 20% mai mare fata de valoarea realizata anul trecut.
"Pentru al doilea semestru ne asteptam la mentinerea acestui procentaj de crestere fata de 2005, in special prin extinderea zonelor de distributie si cresterea volumelor vandute", a mai mentionat Remus Danaila.
Compania vizeaza in acest an largirea portofoliului de produse distribuite, dar si dezvoltarea portofoliului de servicii de logistica oferite.
"Am primit solicitari de colaborare din partea unor companii din sectoare de activitate variate, ale caror produse nu au legatura cu produsele pe care le distribuim in prezent", a declarat Gilda Ardeleanu, directorul de dezvoltare al TBD.
Compania a inceput anul trecut investitii importante in dezvoltarea pe segmentul de logistica, avand ca obiective pe termen mediu si scurt pregatirea pentru intrarea in UE si consolidarea pozitiei pe piata interna.
"Obiectivul companiei noastre pe termen mediu este acela de a fi lider in domeniul logistic si de distributie la nivel regional, motiv pentru care unele dintre cele mai importante coordonate ale strategiei noastre sunt reprezentate de dezvoltarea si diversificarea gamei de servicii, investitia continua in dezvoltarea capitalului uman, achizitia unor noi solutii IT specifice si dezvoltarea aplicatiilor existente, adaptarea la cerintele Uniunii Europene, consolidarea si imbunatatirea imaginii pe piata", a mai spus Gilda Ardeleanu.
Top Brands Distribution este principalul distribuitor al produselor Philip Morris Romania si Kraft Foods Romania. Compania a inceput colaborarea cu producatorul de pe piata dulciurilor Kraft Foods Romania in 2003, iar anul trecut si-a extins aria de acoperire pentru aceste produse cu peste 2.000 de clienti din Bucuresti. Parteneriatul cu Philip Morris dateaza de la infiintarea TBD, in anul 1998.
TBD are in prezent peste 300 de angajati si o flota de peste 200 de autovehicule.
Pe piata serviciilor de distributie a bunurilor de larg consum mai opereaza in prezent companiile Interbrands Marketing and Distribution, Aquila, Elgeka-Ferfelis, Macromex, First Logistic & Distribution, Whiteland.
Competitivitatea pe piata de distributie si logistica se masoara in calitatea serviciilor oferite, atat catre producatori cat si catre clientii deserviti.
Piata distributiei este foarte dinamica si se va dezvolta tot mai mult dupa integrarea in Uniunea Europeana, odata cu intrarea a noi lanturi de supermarketuri si hipermarketuri, cresterea puterii de cumparare a consumatorilor romani si externalizarea tot mai frecventa a serviciilor de distributie de catre producatorii din afara.
Consumul de bunuri de larg consum (FMCG) a crescut anul trecut cu 25% fata de anul precedent, potrivit datelor furnizate de institutul de cercetare de piata GfK.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO