Companii

Se cunosc de mici, au studiat designul şi au lansat un business cu covoare inspirate din motive tradiţionale româneşti: „Lucrăm la o nouă colecţie“

 Se cunosc de mici, au studiat designul şi au lansat un business cu covoare inspirate din motive tradiţionale româneşti: „Lucrăm la o nouă colecţie“

Andreea Batros şi Flavia Scînteanu

Autor: Roxana Petrescu

13.06.2016, 00:05 984

Flavia ScÎnteanu şi Andreea Batros sunt designeri de interior şi se cunosc din copilărie. Prima şi-a făcut studiile în Milano, la Scuola Politecnica di De­sign, în timp ce An­dre­ea a lucrat timp de mai bi­ne de trei ani în cadrul unui stu­dio de design din Shang­hai. În noiembrie anul trecut însă, cele do­uă s-au reunit şi au lansat împreună un busi­ness, Dare to Rug, un proiect despre co­voa­re fă­cu­te printr-o tehnică specială şi a că­ror inspiraţie a fost culeasă din toate colţurile ţării.

„Dare to Rug s-a născut din pasiunea pen­tru design de interior şi pentru covor ca element central de decor. Şi eu, şi Andreea am lucrat ca designeri de interior în afara ţării (eu în Milano, Andreea în Shanghai) şi am cre­at obiecte de decor perso­na­lizate. Ne-am în­drăgostit de covoare ca elemente adu­că­toare de culoare şi căldură într-un că­min şi am decis să facem ceva în sensul ăsta, ţinând cont de faptul că în România covoarele nu sunt foarte prezente pe piaţă“, spune Flavia Scînteanu.

Prima colecţie de covoare se numeşte Romanian Moods şi este mai degrabă o ţe­să­tură de inspiraţii din zece zone istorice ro­mâ­neşti: Oltenia, Maramureş, Transil­va­nia, Mol­dova, Basarabia, Bucovina, Dobrogea, Muntenia, Banat şi Crişana.

„Principala sursă de inspiraţie a co­voa­relor din colecţia Romanian Moods sunt motivele tradiţionale româneşti. Sunt 10 co­voare în colecţie şi fiecare dintre ele cele­brea­ză o zonă istorică a ţării. Ne-am inspirat din tradiţii, covoare de patrimoniu, ele­mente arhitecturale şi mai ales din cusăturile spe­cifice fiecărei zone. Principalul obiectiv a fost să aducem aceste elemente în contem­po­ran, să le dăm un aer modern, vesel şi revigorant.“

Potrivit site-ului Dare to Rug, acesta este pri­mul brand de design autohton care folo­seş­te pentru realizarea covoarelor tehni­ca hand-tufted. „Tehnica hand-tufted presu­pune insera­rea unor smocuri de lână cu un dispo­zi­tiv special acţionat de mână pe o suprafaţă ma­re din bumbac, pe care s-a dese­nat înainte mo­de­lul covorului. Apoi, spatele se lipeşte cu la­tex, iar faţa şi marginile se tund şi se fini­sează“, explică Flavia.

Potrivit acesteia, covoarele sunt făcute din lână din Noua Zeelandă, materialul ideal pentru covoarele hand-tufted.

„Spatele se căptuşeşte cu o suprafaţă din bum­bac, care-i asigură covorului protecţie şi o viaţă mai lungă. Pentru producţie cola­bo­răm cu un atelier cu experienţă din sudul Chinei.“

Realizarea unei astfel de piese poate dura chiar şi trei săptămâni.

„Însă din cauza faptului că le producem atât de departe, termenul nostru de livrare este de 90 de zile. Preţul covoarelor din colec­ţia Romanian Moods este 250 euro/mp. Putem personaliza dimensiunile sau putem să pro­punem un model cu totul nou în cola­bo­ra­re cu clientul sau cu designerii/arhitecţii unui proiect. Pentru modele noi putem alege dintr-o gamă mai largă de materiale şi din 1.400 de culori. În aceste cazuri preţul se discută la cerere“, explică Flavia.

Potrivit acesteia, deja covoarele Dare to Rug au ajuns în 15 case.

„Sperăm ca până la finalul anului 2016 să ajungem la 50 de covoare vândute.“

Cele două antreprenoare deja lucrează la o nouă colecţie şi speră ca această să fie gata de lansare în toamnă.

Găsiţi mai multe articole despre tinerii designeri români în fiecare ediţie a După Afaceri Premium, suplimentul de lifestyle al Ziarului Financiar, dar şi pe www.da.zf.ro.
AFACERI DE LA ZERO