Companii

Se strang randurile : Micii distribuitori de materiale de constructii bat la usa marilor retele ca sa-si vanda afacerile

Se strang randurile : Micii distribuitori de materiale de constructii bat la usa marilor retele ca sa-si vanda afacerile

Ioan Ciolan, proprietarul Ambient Sibiu: In ultimul an am primit mai multe cereri de parteneriate de la distribuitori mai mici decat primeam anterior.

14.10.2009, 23:26 161

Retelele de magazine Ambient si Dedeman detinute de investitorilocali, care au fost pana in acest an in vizorul retailerilorstraini si al fondurilor de investitii, sunt vazute acum ca uncolac de salvare de catre micii distribuitori de materiale deconstructii loviti de criza.

"In ultimul an am primit mai multe cereri de parteneriate de ladistribuitori mai mici decat primeam anterior", a declarat IoanCiolan, proprietarul Ambient, companie cu afaceri de 220 mil. euroin 2008.

Dragos Paval, actionarul majoritar al Dedeman Bacau: Am primit cateva propuneri, dar magazinele sunt foarte greu de integrat in reteaua noastra. Inacest an compania a inghetat proiectele de investitii inexpansiune, in schimb a reluat planurile de a ataca orase noi prinparteneriate cu investitori locali care opereaza deja magazine demateriale de constructii sau amenajari interioare.

Practic, compania da unor investitori mai mici dreptul de afolosi brandul Ambient, in acelasi timp furnizandu-le produse prinsistemul propriu de distributie. Reteaua proprie a Ambient esteformata din 15 centre comerciale, 8 magazine de dimensiuni mai micisi 4 depozite logistice. Doar doua propuneri de parteneriate s-auconcretizat pana acum, venite din partea unui distribuitor deseminee din Sibiu, Trotter si a firmei Daniel Trading din Avrig(judetul Sibiu), care opereaza un magazin de materiale deconstructii de circa 6.000 de metri patrati.

Trotter a avut anul trecut afaceri de 0,3 mil. lei, iar companiaDaniel Trading a realizat in 2008 afaceri de 6 mil. lei (1,6 mil.euro), potrivit datelor de la Ministerul de Finante.

Ciolan a precizat ca reteaua sa nu percepe niciun fel de taxefirmelor care intra sub umbrela Ambient.

Si Dragos Paval, actionarul majoritar al retelei de magazine debricolaj Dedeman, spune ca a fost contactat de retaileri mai micide pe piata.

"Am primit cateva propuneri, dar magazinele sunt foarte greu deintegrat in reteaua noastra, fie din cauza formatului, fie pentruca zona nu este buna din punctul nostru de vedere sau din cauzacalitatii slabe a constructiei magazinelor respective. Noi mergeminainte cu expansiunea cu constructii de la zero", a declaratPaval.

Dedeman detine 16 unitati in acest moment si a inceput recentconstructia celui de-al 17-lea magazin, la Craiova. Anul trecutretailerul a avut vanzari de aproximativ 250 mil. euro.

Si retailerii primesc oferte

Si retailerii straini spun ca sunt asaltati de antreprenori carevor sa-si vanda magazinele. "Am primit chiar saptamana trecuta oastfel de propunere, dar noi nu suntem interesati de achizitii demagazine. Se pare ca micii distribuitori de materiale deconstructii, pe care noi ii numim retaileri traditionali, sunt ceimai afectati de declinul din sectorul constructiilor in acest an,pentru ca nu au un concept puternic care sa-i ajute in lupta cumarile lanturi de magazine", a afirmat Alexander Frech, directorulgeneral al BauMax Romania, companie cu afaceri de 130 mil. euro in2008.

Reteaua numara 7 unitati in prezent si va deschide in noiembriealte doua magazine in orasele Ploiesti si Iasi. Austriecii de laBauMax au fost foarte activi in 2009 pe piata imobiliara: companiaa cumparat in ultimul an circa 5 terenuri pentru extinderearetelei, pe care a platit cu 40-50% mai putin decat cereauproprietarii inainte de criza.

AFACERI DE LA ZERO