• Leu / EUR4.9472
  • Leu / GBP5.8254
  • Leu / USD4.6322
Companii

Seat Leon Cupra R, muschi germani in ritm de bolero

Seat Leon Cupra R, muschi germani in ritm de bolero
23.05.2001, 00:00 23



Compania Seat prezinta zilele acestea la Salonul Auto de la Barcelona un model cu totul deosebit din gama Leon, masina - pe care o veti putea vedea pe soselele europene incepand cu anul viitor - fiind cea mai puternica produsa vreodata de firma spaniola.

Prototipul- deocamdata - denumit Seat Leon Cupra R, a fost dezvoltat de divizia Seat Sport, care se ocupa cu toata activitatea sportiva a companiei iberice precum si cu dotarea cu "muschi" suplimentari a modelelor de serie.

Ca parte a grupului Volkswagen, Seat a beneficiat din plin de experienta ingineriei auto germane pentru ultimele modele. Acesta este si cazul lui Leon Cupra R, pentru acest model compania preferand sa preia propulsorul disponibil pe Audi S3.

Motorul, un patru cilindri in linie, o capacitate de 1,8 litri si cinci valve pe cilindru furnizeaza 210 cai-putere la 5.800 de rotatii pe minut. Este adevarat, procesele mecanice sunt ajutate din plin de injectia indirecta multipunct, de turbocompresorul cu geometrie variabila si de doua intercoolere.

Viteza maxima este de 237 kilometri pe ora, in timp ce pentru a accelera de la 0 la 100 de kilometri pe ora lui Leon Cupra R nu ii sunt necesare decat sapte secunde.

Tractiunea este exercitata pe rotile din fata, spre deosebire de S3, a carui tractiune integrala ii permite sa accelereze de la 0 la 100 de kilometri pe ora in numai 6,8 secunde.

Pentru Leon Cupra R, Seat a prevazut numai o cutie de viteze manuala, cu sase trepte inainte.

Din punct de vedere al sigurantei, Cupra R dispune de un sasiu nou - denumit Agile Chassis Concept (ACC) - adecvat cerintelor de masina sport. Franele sunt preluate de la masinile de curse ale echipei Seat Sport, noul Leon urmand a fi echipat de serie cu ABS, sistem de control al tractiunii TCS si program de control electronic al stabilitatii ESP.

Pe langa performantele tehnice, inginerii lui Seat au modificat si aspectul exterior al masinii. Astfel, bara de protectie frontala este complet modificata fata de modelele Leon de serie, in aceasta fiind practicate o serie de aerisiri suplimentare, necesare unei raciri corespunzatoare a motorului.

In ceea ce priveste interiorul, aspectul acestuia reflecta pretentiile de masina sport ale lui Leon Cupra R, culoarea predominanta fiind negrul, exceptie facand cadranele de bord, cu fond alb si indicatoare rosu-portocaliu.

Scaunele din fata sunt produse de Recaro, iar bancheta spate este fractionabila in raport 2 la 1.

In Romania, Leon Cupra R va fi disponibil, probabil, abia in prima parte a anului 2003. In ceea ce priveste gama Seat Leon, aceasta este disponibila prin dealerii grupului Volkswagen din toata tara. Pe piata locala se comercializeaza trei modele de Seat Leon: Stella, Sport si Signo.

Pentru modelul Stella, cea mai ieftina varianta de motorizare (1,4 litri, 75 de cai-putere, cutie de viteze manuala cu cinci trepte) costa, incepand cu 1 martie, 10.968 de euro fara taxe vamale, accize si TVA.

Sunt disponibile si un alt motor pe benzina (1,6 litri, 101 cai-putere, cutie manuala in cinci trepte sau automatica in patru rapoarte, pret 11.146 euro fara taxe, respectiv 12.289 euro fara taxe) si doua motorizari diesel de 1,9 litri (SDI cu 68 cai-putere, pret 12.050 euro fara taxe, TDI cu 90 si 110 cai-putere, pret fara taxe 12.810 euro, respectiv 13.665 euro).

Echiparea Sport presupune existenta - pe langa motorizarile pe benzina de 1,4 si 1,6 litri si diesel 1,9 litri TDI, preturi fara taxe 11.260 euro, 11.952 euro (13.153 euro in cazul cutiei automatice) respectiv 14.931 euro - doua modele cu propulsoare pe benzina de 1,8 litri, din care unul cu tractiune integrala.

Astfel, Leon Sport 1,8 cu 20 valve si 125 cai-putere costa 12.228 euro fara taxe, in timp ce varianta de 180 de cai-putere, cutie de viteze manuala cu sase trepte costa 14.393 de euro fara taxe.

Cea mai scumpa masina Leon Sport va ofera in pretul de 17.835 de euro fara taxe un propulsor de 1,8 litri, 20 de valve, 180 de cai-putere, cutie manuala in sase trepte si tractiune integrala permanenta.

Pentru Signo, preturile variaza intre 11.945 de euro (1,4 litri, 75 de cai-putere, cutie manuala cu cinci rapoarte) si 15.204 de euro (motor de 1,9 litri turbodiesel TDI, 110 cai-putere, cutie manuala cu cinci trepte).

AFACERI DE LA ZERO
Principalele valute BNR - ieri, 13:15
EUR
USD
GBP
CHF
Azi: 4.9472
Diferență: -0,0101
Ieri: 4.9477
Azi: 4.6322
Diferență: -0,8625
Ieri: 4.6725
Azi: 5.8254
Diferență: -0,1217
Ieri: 5.8325
Azi: 4.7915
Diferență: -0,2768
Ieri: 4.8048