Companii

Sebastian Tătărîngă, fondator şi CEO al lanţului de restaurante de tip fast-food Mesopotamia: Ne propunem să deschidem minim zece locaţii în România de la anul, să ne extindem în Ungaria şi să intrăm pe piaţa din Marea Britanie

Sebastian Tătărîngă, fondator şi CEO al lanţului de...

Autor: Alexandra Matei

30.10.2024, 16:19 4329

Mesopotamia este unul dintre jucătorii cei mai importanţi ai pieţei locale de restaurante fast-food, întrucât astăzi are la nivel naţional o reţea de 70 de locaţii, urmând ca până la finalul anului să mai fie deschise încă două. @ Lanţul de restaurante Mesopotamia, pornit de antreprenorul Sebastian Tătărîngă în urmă cu 14 ani, a trecut de graniţele ţării şi astăzi este prezent deja cu două locaţii în Ungaria, în două mall-uri din Budapesta.

 

Lanţul de restaurante de tip fast-food Mesopotamia, o afacere românească controlată de antreprenorul Sebastian Tătărîngă, a ajuns astăzi, la 14 ani de la înfiinţare, să aibă o reţea naţională de 70 de locaţii. Până la finalul anului 2024, menţionează fondatorul, vor mai fi deschise încă două locaţii, urmând ca de anul viitor ritmul de deschideri de noi unităţi să crească.

„Astăzi Mesopotamia are la nivel naţional 70 de locaţii, iar până la finalul anului 2024 vom mai deschide încă două locaţii. De la anul ne propunem să deschide minim zece locaţii în România şi expansiune în Ungaria şi Marea Britanie. Anul 2024 a fost unul bun pentru business, iar din acest motiv am ales să investim în noi locaţii, cu atât mai mult cu cât piaţa este în continuă creştere şi există cerere. Pentru 2024 estimăm o creştere a cifrei de afaceri la 70 mil. euro, comparativ cu 62,2 mil. euro în 2023. Aceasta reprezintă o creştere planificată, reflectând expansiunea şi optimizarea operaţiunilor companiei”, a spus pentru ZF Sebastian Tătărîngă, fondator şi CEO al lanţului de restaurante de tip fast-food Mesopotamia.

Lanţul de restaurante de tip fast-food pornit de antreprenorul român în urmă cu 14 ani a trecut de graniţele ţării şi astăzi este prezent deja cu două locaţii în Ungaria, în două mall-uri din Budapesta: Westend Mall şi Etele Mall.

Pentru 2025, spune fondatorul, compania îşi propune să se extindă pe piaţa din Marea Britanie. „S-au început deja demersurile de  consultanţă pentru planificarea acestei expansiuni, vizând intrarea pe una dintre cele mai mari şi competitive pieţe din Europa”, a precizat el.

Una dintre cele mai importante lecţii de business învăţate în mai bine de un deceniu de activitate, consideră Sebastian Tătărîngă, este adaptabilitatea.

„Într-un context în care mediul privat este solicitat din toate părţile, adaptarea este esenţială pentru a putea susţine un plan de business şi o expansiune constantă. Introducerea cărnii rotisate de pui în 2024, după 14 ani de succes cu carnea rotisată de curcan, arată că inovaţia şi diversificarea ofertei sunt cruciale pentru atragerea unui nou segment de consumatori şi menţinerea relevanţei pe piaţă”, a spus el.

Pe lângă deschiderea de noi locaţii, dezvoltarea businessului vizează şi investiţii în digitalizare, prin implementarea unor softuri avansate care vor eficientiza operaţiunile şi vor îmbunătăţi randamentul. Aceste tehnologii, susţine CEO-ul Mesopotamia, sunt esenţiale pentru menţinerea competitivităţii şi gestionarea eficientă a resurselor în contextul expansiunii rapide.

În business, dincolo de expansiune şi targete atinse, există, la polul opus, şi temeri şi provocări, care însă sunt inerente şi fluctuează.

Pentru anul 2025, afirmă Sebastian Tătărîngă, una dintre principalele preocupări ale companiei este modul în care statul român va trata mediul privat de afaceri. „Ne îngrijorează impactul potenţial al creşterii impozitării şi modul în care piaţa va reacţiona la aceste schimbări, în cazul în care acestea vor avea loc.”

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels