Companii

Şefa magazinelor Sephora: Majoritatea clienţilor sunt femei, iar spiritul lor de economisire a pălit în 2011

Şefa magazinelor Sephora: Majoritatea clienţilor sunt femei, iar spiritul lor de economisire a pălit în 2011

Autor: Cristina Rosca

17.03.2012, 08:31 3427

"Anul trecut am crescut peste aşteptări. La acest avans a contribuit în principal factorul psihologic. Majoritatea clienţilor noştri sunt femei, iar femeile sunt mai impulsive. Aş putea spune că spiritul lor de economisire a pălit anul trecut", spune Roxana Rasu, 34 de ani, care conduce de circa doi ani operaţiunile locale ale lanţului de magazine şi care are o experienţă de peste un deceniu în domeniu.

Ea nu a dorit să ofere cifra de afaceri din 2011 însă spune că ritmul de creştere a fost de peste 10%. Acest lucru înseamnă că afacerile companiei au depăşit 25 milioane de euro în condiţiile în care în 2010, ultimul an pentru care există informaţii financiare, Sephora a obţinut afaceri de 23 milioane de euro.

Rezultatele obţinute în 2011 depăşesc estimările de anul trecut ale Roxanei Rasu, care spera la o creştere de şapte procente.Şefa lanţului de magazine Sephora spune că cel mai bine se vând produsele de parfumerie. Din urmă vin puternic şi produsele de machiaj, care câştigă tot mai mult teren.

"Cel mai puţin vizibilă este divizia de produse de tratament", spune Roxana Rasu.

Merge înainte cu expansiunea

Pe piaţa locală Sephora deţine 24 de magazine în zece oraşe - Bucureşti (11), Constanţa (3), Cluj (2), Arad (2), Iaşi (1), Timi şoara (1), Braşov (1), Piteşti (1), Suceava (1) şi Bacău (1). Dintre acestea, trei au fost deschise în 2011, respectiv unităţile din Iulius Mall Timişoara, Maritimo Constanţa şi Galleria Mall Arad.

"Pentru anul acesta avem pregătite cel puţin trei inaugurări. Prima va avea loc în Palas Iaşi în această primăvară", a spus Roxana Rasu.Despre celelalte două magazine ea nu dă detalii, însă explică faptul că se uită atât la Bucureşti, cât şi la provincie.

"Există potenţial şi în provincie pentru că încă avem câteva oraşe cu potenţial unde nu suntem prezenţi", a mai spus Roxana Rasu.

Ea recunoaşte însă că magazinele din Bucureşti au vânzări mult peste cele din provincie, în condiţiile în care în Capitală pu terea de cumpărare este mai mare, la fel şi populaţia.

Întâi Beauty Shop

Un magazin Sephora necesită pentru deschidere o investiţie de circa 200.000 de euro, suma variind în funcţie de dimensiunea şi tipul magazinului.Sephora, care este prezentă de 12 ani în România, a existat în primii şase ani sub numele de Beauty Shop.

În acea perioadă compania a oferit franciza Beauty Shop în provincie companiei Selective Network, cu afaceri de circa un milion de euro în 2010, potrivit datelor de la Ministerul de Finanţe.

Această companie deţinea trei magazine în Bacău, Braşov şi Râmnicu Vâlcea. Dintre acestea, două au fost preluate în perioada 2010-2011 de Sephora.Magazinul din Râmnicu Vâlcea era prea mic ca suprafaţă, de aceea nu a fost preluat.

Sephora activează pe segmentul cosmeticelor alături de The Body Shop, Douglas şi Marionnaud.Grecii de la Marinopoulos au adus în România şi Strarbucks, Gap şi Marks & Spencer.


Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO