Companii

Şeful Air France-KLM pe România: „Cu o strategie naţională şi promovare, turismul poate să susţină ţinta de 5% creştere economică anual“

Alexandru Dobrescu, directorul general al companiei aeriene Air France-KLM

Alexandru Dobrescu, directorul general al companiei aeriene Air France-KLM

Autor: Mirabela Tiron

28.11.2014, 19:00 614
Alexandru Dobrescu, directorul general al companiei aeriene Air France - KLM pe România, care are curse directe pe rutele Bucureşti - Paris şi Bucureşti - Amsterdam, spune că  turismul poate să fie principalul motor al unei creşteri economice anuale de 5% în următorii ani, ţintă stabilită prin campania ZF „România 5%“.
 
„Primul lucru ca o ţintă să fie fezabilă este să o propui şi apoi să ai determinarea să ajungi acolo. România are un potenţial fan­tastic în turism, care nu a fost exploatat suficient. Turismul este singura industrie în care nu trebuie să sapi, să tai copaci, să topeşti metale, ci trebuie doar să ai o strategie naţională şi o infrastructură bună de drumuri“, a declarat pentru ZF Alexandru Dobrescu.
 
Deşi toţi miniştrii de profil care s-au perindat pe la conducerea turis­mului au vorbit de frumuseţea şi potenţialul turistic ale unor zone din România, niciunul nu a reuşit să vină cu o strategie eficientă pentru a scoate balanţa din turism de pe deficit şi pentru a atrage mai mulţi străini.
 
Datele de la BNR arată că în primele nouă luni din acest an străinii au cheltuit pe călătoriile efectuate în România 998 de milioane de euro, în timp ce românii au lăsat pe deplasările în străinătate 1,2 miliarde de euro. Şi anul trecut balanţa era pe deficit, suma cheltuită de străini fiind de doar 1,2 miliarde de euro, în timp ce suma lăsată de români în străinătate s-a ridicat la circa 1,5 mld. de euro,  arată aceeaşi sursă.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO