Companii

Şeful Amgen: „Devine tot mai greu să convingem sediul central să lansăm noi produse pe piaţa românească“

Gábor Sztaniszláv, country director al Amgen România: În 2015, în ciuda dificultăţilor, am avut o uşoară creştere, care în lumina evoluţiei întregii pieţe este foarte bună.

Gábor Sztaniszláv, country director al Amgen România: În 2015, în ciuda dificultăţilor, am avut o uşoară creştere, care în lumina evoluţiei întregii pieţe este foarte bună.

Autor: Corina Mirea

29.02.2016, 00:08 1444

Americanii de la Amgen au intrat pe piaţa locală în 2010 cu un birou în Bucureşti şi au ajuns la afaceri anuale de 40 mil. dolari, fiind în topul celor mai mari 25 de companii farma.

Gábor Sztaniszláv, coun­try director al Amgen Ro­mânia, spune că americanii nu îşi pun problema să iasă curând de pe piaţa locală, care încă are poten­ţial, însă aceasta este tot mai greu de „vân­dut“ companiei-mamă atunci când vine vor­ba despre lansarea unor noi produse. Astfel că, pe lângă scăderea preţului la medicamente (aplicată din iulie 2015) şi existenţa taxei claw-back (introdusă din 2011), schimbările constante din sistemul de sănătate românesc şi finanţarea slabă a acestuia din partea statului nu fac din România o piaţă bună pentru noi investiţii.

„România încă este o piaţă impor­tantă pentru noi, sunt multe nevoi medicale neacoperite, iar ca populaţie şi nivel economic prezintă mult potenţial. Intenţia Amgen este să păstreze toate produsele pe care le are pe piaţă şi să introducă produsele nou lansate la nivel global. Devine însă tot mai greu să convingem sediul central să lansăm aceste produse în România pentru că piaţa locală are cel mai mic preţ la medicamente din Europa şi uneori chiar din lume. În plus, există şi alte restricţii, ceea ce face ca nu toţi pacienţii eligibili să aibă acces la medi­camente“, spune Gábor Sztaniszláv.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO