Companii

Şeful Coca-Cola: Cea mai grea decizie a fost să aleg între a fi domn la facultate sau agent de vânzări

Şeful Coca-Cola: Cea mai grea decizie a fost să aleg între a fi domn la facultate sau agent de vânzări

Călin Drăgan, 44 de ani, conduce de şase ani Coca-Cola HBC în România şi Republica Moldova

Autor: Cristina Roşca

19.05.2011, 23:56 5143

Călin Drăgan, 44 de ani, care conduce de şase ani Coca-Cola HBCîn România şi Republica Moldova, spune că cea mai dificilă deciziedin carieră a fost să aleagă între un job în cadrul multinaţionaleişi unul în sistemul universitar.

Într-una dintre puţinele sale apariţii publice, Drăgan şi-aamintit primii paşi pe care i-a făcut după terminarea facultăţii,când aştepta să primească un loc de muncă în sistemuluniversitar.

"Pe vremea aceea să fii preparator sau asistent universitar eraceva important. Aveam însă câteva luni la dispoziţie şi doreamneapărat să mă angajez. Am aplicat pentru un job de checker, adicătrebuia să număr navete", a spus Drăgan. El a fost prezent laconferinţa Inspiro, organizată de Magazinul Progresiv.

După interviu i s-a propus însă să ocupe poziţia de supervizorde depozit şi a acceptat. "Îmi amintesc că încă de atunci câştigamdublu faţă de tata, care era constructor şi lucra de 40 de ani", amai spus Drăgan.

Stat vs. privat

Totuşi atunci când i s-a propus să se întoarcă în sistemuluniversitar, i-a fost greu să ia o decizie. "Trebuia să aleg întrea fi agent de vânzări şi domn la facultate", spune el. "Acum nu îmipare rău de alegerea făcută", concluzionează glumind Drăgan.

Drăgan lucrează de 18 ani în cadrul Coca-Cola, unde a începutimediat după terminarea facultăţii, la Timişoara, compania fiind şisingura în care el a lucrat.

Şeful CCHBC este acum unul dintre puţinii români ce au pe mânăfrâiele unei multinaţionale care operează pe piaţa locală înindustria băuturilor.

Sistemul Coca-Cola pe piaţa locală este format din Coca-ColaRomânia - care deţine brandurile şi concentratele de sucuri - şipartenerul său îmbuteliator, compania grecească Coca-Cola Hellenic,care produce, distribuie şi vinde produsele sub licenţă.

Băuturile sunt îmbuteliate în prezent în trei fabrici dinPloieşti, Timişoara şi Vatra Dornei, iar toate lansările de produseşi campaniile de marketing sunt coordonate de echipe mixtealcătuite din angajaţi ai celor două companii din sistem.

Compania a închis pe piaţa locală trei fabrici - Oradea,Bucureşti şi Iaşi - începând cu 2008. Această măsură a fost parte aunui plan mai amplu de restructurare început înainte de izbucnireacrizei financiare pe piaţa locală. "În timpul crizei noi nu amfăcut concedieri. La noi programul de restructurare a început multînainte de criză", spune el.

A prevăzut stabilizarea pieţei

În urmă cu circa o săptămână Drăgan a spus că deşi nu a simţitcriza financiară, a prevăzut în perioada de boom, când economiacreştea cu peste 5%, că va urma o scădere a pieţei. El a crezut cănu vor mai fi creşteri de 15% şi că piaţa se va stabiliza la unplus 10%. Acesta a fost motivul pentru care a decis să adoptemăsuri de reorganizare. Coca-Cola Hellenic este cel mai mareîmbuteliator de băuturi răcoritoare de pe piaţa locală şi aînregistrat, potrivit datelor de la Registrul Comerţului, în 2009 ocifră de afaceri de 1,8 mld. lei (440 mil. euro), în scădere de lacirca 550 mil. euro în anul anterior şi un profit net de 172 mil.lei (40,7 mil. euro).

Piaţa locală a băuturilor nonalcoolice este estimată la puţinpeste un miliard de euro, cei mai mari jucători fiindmultinaţionalele Coca-Cola şi Pepsi şi grupurile româneşti EuropeanDrinks şi Romaqua.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO