Companii

Şeful Concurenţei: Monitorul preţurilor ar putea ajuta la urmărirea impactului scăderii TVA la alimente

Şeful Concurenţei: Monitorul preţurilor ar putea ajuta...

Autor: Cristina Cuncea

16.04.2015, 13:14 206

"Am avut o discuţie ieri la Ministerul Agriculturii cu producători şi firme de retail pentru a vedea cum putem face ca această reducere a TVA să se vadă la raft şi de asemenea să vedem cum putem noi, cu Ministerul Agriculturii, să monitorizăm ceea ce se întâmplă. Este un moment bun pentru a grăbi punerea în practică a monitorului preţurilor, care ne-ar putea ajuta la urmărirea efectului scăderii TVA la alimente la nivelul consumatorului final. Vrem ca reducerea TVA să se vadă cât mai mult la consumator", a spus Chiriţoiu.

El a arătat că implicarea Consiliului Concurenţei va avea ca obiectiv să ajute companiile de retail şi producătorii pentru a nu lua măsuri care să fie antinconcurenţiale, în urma reducerii TVA.

"Aceste practici ar putea fi de genul înţelegeri privind reducerea simultană a preţurilor la anumite produse cu acelaşi procent. Asociaţiile de profil nu trebuie să impună reduceri de preţuri, ci pot face recomandări privind o scădere minimă, de exemplu de minim circa 12%, cât ar fi impactul diminuării TVA. Astfel, se dă posibilitatea unora să poată opera reduceri mai mari, dacă vor", a explicat Chiriţoiu.

Premierul Victor Ponta a solicitat sprijinul Consiliului Concurenţei pentru primele luni după aplicarea TVA de 9% la alimente, pentru a preveni apariţia unor noi carteluri pe piaţă, arătând că măsura aplicată anterior de reducere a TVA la pâine a avut şi "părţi mai puţin pozitive".

Guvernul a decis ca, din luna iunie, TVA să fie redusă la 9% la toate produsele agro-alimentare.

La finalul anului trecut, guvernul a aprobat un memorandum privind înfiinţarea unui sistem de monitorizare a preţurilor bunurilor de consum. Obiectivele proiectului sunt, pe de-o parte, oferirea posibilităţii consumatorilor de a compara preţurile din magazine, optând astfel pentru cele mai mici preţuri, şi pe de altă parte scăderea preţurilor ca urmare a creşterii concurenţei între magazine.

Din Asociaţia Marilor Reţele Comerciale nu este de acord cu introducerea acestui instrument. Din asociaţie fac parte Cora, Carrefour, Auchan, Kaufland, Selgros, Metro Cash & Carry, Billa, Mega Image, Penny Market, Lidl, Praktiker, Bricostore, Baumax, Dedeman, Hornbach şi Mobexpert.
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Urmează ZF Power Summit’24
AFACERI DE LA ZERO