Companii

Şeful curierului DPD: Businessul nostru trebuie cel puţin să se dubleze până în 2020

Şeful curierului DPD: Businessul nostru trebuie cel puţin să se dubleze până în 2020

Lucian Aldescu, CEO al DPD România

Autor: Mădălina Panaete

19.03.2015, 00:06 1063
Compania de curierat DPD, parte a grupului DPD cu afaceri de 4,9 mld. euro, aşteaptă în acest an o cifră de afaceri de 100 de milioane de lei, în creştere cu 30% faţă de nivelul înre­gistrat anul trecut şi vrea să continue trendul ascendent al businessului în următorii ani.
 
 „În România avem o mare oportunitate să creştem. Ne propunem ca în următorii ani să continuăm acest trend de creştere. Până în 2020 businessul trebuie să se dubleze cel puţin”, spune Lucian Aldescu, CEO al Dynamic Parcel Distribution (DPD), unul dintre cei mai mari jucători de pe piaţa locală de curierat. El spune că anul 2014 a fost bun, în care DPD a regândit, împreună cu noul acţionar, o nouă strategie pe care vrea să o vadă atinsă în următorii cinci ani.
 
În prima parte a anului trecut, compania bulgară Speedy a semnat un acord preliminar cu o subsidiară a grupului francez La Poste pentru achiziţia firmelor de curierat DPD din România şi GeoPost Bulgaria, ca parte a unei strategii de extindere în regiune. În cadrul aceleiaşi tranzacţii GeoPost preia un pachet de 25% din acţiunile Speedy, urmând ca în 2020 să dispună de opţiunea de a-şi majora participaţia la peste 50%, potrivit Mediafax.
 
DPD Group este reţeaua de livrare colete a GeoPost, care a înregistrat vânzări de 4,9 miliarde de euro în 2014. GeoPost este holding-ul deţinut de grupul francez La Poste. Grupul şi-a setat ca ţintă pentru 2020 poziţia de lider pe piaţa de curierat în zona Balcanilor.
 
„Strategia noastră în următorii ani este să dezvoltăm soluţii de logistică în zona Balcanilor şi anume în ţări precum Macedonia, Serbia sau Grecia. În Turcia deja GeoPost deţine 25% dintr-o companie de curierat. Vrem să conectăm Turcia de Europa. Iar în ţări precum Croaţia sau Slovenia grupul este prezent deja.“ Managerul explică faptul că în România trendul comerţului online a ajutat compania să crească, iar în zona interna­ţională creşte mai ales de când a lansat România-Bulgaria, astfel că numărul de colete din şi spre Bulgaria a crescut. În 2010, Speedy a format un parteneriat cu DPD, care permite clienţilor companiei bulgare să primească şi să trimită colete în Europa.
Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO