Companii

Şeful DB Schenker Rail: Trenurile noastre de marfă au circulat cu o viteză medie de doar 19 km/oră anul trecut. "Ne bucurăm că încă mai facem profit"

Şeful DB Schenker Rail: Trenurile noastre de marfă au circulat cu o viteză medie de doar 19 km/oră anul trecut. "Ne bucurăm că încă mai facem profit"

Piaţa de transport de marfă pe calea ferată s-a ridicat la 50 de milioane de tone în 2014, potrivit datelor de la Institutul Naţional de Statistică. Spre comparaţie, pe şosele „călătoresc“ anual circa 190 de milioane de tone de marfă.

Autor: Mirabela Tiron

07.03.2016, 16:00 4532

Eduard Iancu, director executiv (CEO) al transpor­tato­rului de marfă pe calea ferată DB Schenker Rail, parte a gigantului german Deutsche Bahn, cu afaceri de circa 37 de milioane de euro pe piaţa locală, spune că încă mai aşteaptă investiţii în infrastructura feroviară, având în vedere că viteza medie cu care au circulat trenurile de marfă ale companiei s-a redus la 19 kilometri pe oră anul trecut, de la 22 de kilometri pe oră în 2014.

„O problemă cu care ne confruntăm este cea a scăderii vitezei de circulaţie pe calea ferată din România, ceea ce ne afectează profitabilitatea. Ne bucurăm că încă mai facem profit“, a declarat Eduard Iancu pentru ZF. Reprezentantul companiei nu a dat detalii despre nivelul profitului anul trecut, însă în 2014 DB Schenker Rail România a terminat cu un profit net de 3 mil. euro, potrivit datelor de la Ministerul de Finanţe.

Piaţa de transport de marfă pe calea ferată s-a ridicat la 50 de milioane de tone în 2014, potrivit datelor de la Institutul Naţional de Statistică. Spre comparaţie, pe şosele „călătoresc“ anual circa 190 de milioane de tone de marfă.

În ultimii 20 de ani, niciun ministru al transporturilor care s-a aflat la conducere nu a privit sectorul feroviar ca pe un domeniu strategic. Viteza medie cu care se deplasează trenurile de marfă pe calea ferată din România era de 23 de kilometri pe oră în 2014. Anul trecut, CFR SA anunţa că are în lucru puţin peste 200 de kilometri de cale ferată în partea de vest a ţării, cu o valoare de 7 miliarde de lei, pe care vrea să îi finalizeze până în 2017.

„Pentru anul acesta sperăm la o consolidare a businessului, la menţinerea cifrei de afaceri. Nu avem în plan investiţii în flota de vagoane şi nici angajări noi“, a spus el. DB Schenker Rail trans­por­tă marfă pentru clienţi din indus­tria  cimentului, metalurgie, agri­cultură şi industria de auto­mobile. „Clienţii din me­ta­lur­gie, construcţii şi agricultură şi-au redus volumele, ceea ce s-a simţit în businessul nostru“.

Compania, prezentă pe piaţa locală din anul 2000 şi unde lucrează 530 de angajaţi, are în flotă 57 de locomotive şi 2.900 de vagoane. Din octombrie 2013, DB Schenker Rail transportă automo­bilele B-Max produse de Ford la Craiova. Aproape 70% din busi­nes­sul transportatorului sunt gene­rate de contractele locale.

„Lucrăm şi cu clienţi globali având în vedere că suntem parte a Deutsche Bahn. Funcţionăm ca un hub regional“, a spus el. Stra­te­gia companiei a fost să devină atrac­tivă pe coridorul de tran­zit că­tre Turcia, Asia, pentru măr­fu­rile livrate din vestul Euro­pei, Ger­­mania, Franţa, Spania. În mai com­pania va trece printr-un pro­ces de rebranding şi îşi va schimba numele  în DB Cargo. Pe piaţa lo­cală compania a avut o evoluţie acce­lerată, ajungând de la o cifră de afaceri de 4,9 mil. euro în 2008 la 36 de milioane de euro în 2014.  

DB Schenker Rail concurează pe piaţa locală cu transportatorul de stat CFR Marfă, dar şi cu ope­ratori privaţi precum GFR (cel mai mare transportator privat), Transferoviar Grup şi alţii.

 
 
 
 
 
 
 
 
AFACERI DE LA ZERO