Retailerul suedez H&M a ajuns la patru ani de la intrarea pe piaţa locală la o reţea de 41 de magazine şi continuă expansiunea în contextul în care există potenţial pentru dublarea reţelei, potrivit lui Ralf Wein, germanul care conduce operaţiunile companiei în Europa Centrală şi de Est. „De la începutul anului am deschis trei magazine, însă urmează şi alte inaugurări. Dacă găsim spaţii, mergem cu expansiunea în ritmul anilor anteriori (circa zece magazine noi pe an - n.red.). În prezent, în România există potenţial pentru 75-80 de magazine H&M, însă nu există nicio garanţie că le vom deschide, depindem de dezvoltările de proiecte noi şi de evoluţia economiei“, spune executivul german în primul său interviu acordat presei locale.
Ralf Wein spune că în România 99% din shopping se face la mall, acesta fiind motivul pentru care retailerii preferă mallurile. Situaţia este similară şi în regiune, unde 95% din populaţie îşi face cumpărăturile la mall, mai puţin în Praga şi Budapesta unde există şi artere de cumpărături. Cele două oraşe sunt ajutate şi de arhitectură şi de faptul că sunt mult mai atrăgătoare turistic decât Varşovia sau Bucureşti.
H&M a încercat şi în România comerţul stradal, mergând pe Lipscani în centrul vechi al Bucureştiului. Suedezii au deschis magazin într-o clădire construită special pentru ei, într-o zonă dominată de construcţii vechi, unele nerenovate. „Centrul vechi creşte, însă încet. În câţiva ani Lipscani-ul ar putea deveni o arteră de cumpărături, însă mai durează. Am văzut însă că au fost renovate o parte din clădiri şi treptat mai vin şi alţi retaileri.“ Din totalul de 41 de magazine, doar unu este însă stradal.