Companii

Seful Inter: Vine si vremea Bucurestiului ca destinatie turistica

26.02.2007, 18:38 14

Jonathan Soper, noul director general al hotelului de cinci stele Intercontinental din Bucuresti, spune ca dupa Praga, Viena sau Budapesta, Bucurestiul ar putea deveni urmatoarea destinatie turistica europeana.
"Toata lumea a fost in Paris, Roma si Madrid, iar acum isi doresc sa viziteze locuri noi. S-au orientat deja spre locurile cu o crestere economica foarte puternica, ca Praga si Budapesta, Viena si Varsovia, si cred ca urmeaza Romania. Exista numeroase atractii si aici. Exista resurse culturale importante care asteapta sa fie dezvoltate", spune Soper. El a profesat in cei 35 de ani de activitate, in hoteluri din Zambia, SUA, Emiratele Arabe Unite, Iordania sau Marea Britanie si, cel mai recent, Turcia.
Potrivit directorului general al Intercontinental, piata locala este foarte concentrata in prezent pe turismul de business, care atrage cea mai mare parte a clientilor hotelurilor de patru si cinci stele din Capitala.
"Urmatorul pas spre dezvoltare vor fi intalnirile si conferintele regionale, iar apoi, al treilea sector, care ar putea sa se dezvolte in paralel cu piata de conferinte, ar fi cel de turism de weekend", spune Soper.
Din punct de vedere turistic insa, perspectivele de dezvoltare ale Bucurestiului sunt extrem de limitate in prezent, in conditiile in care investitiile in infrastructura, in special in ceea ce inseamna accesibilitate la nivel international, sunt minime. Interesul turistilor ar putea poroveni totusi, in opinia lui Soper, dintr-un simplu impuls de curiozitate.
O alta optiune interesanta pentru Bucuresti ar fi sa devina un centru important de conventii care sa angrenze intregul oras, asa cum s-a intamplat cu summit-ul francofoniei.
"Conventiile de genul acesta, care aduc 5.000 sau 10.000 de oameni deodata, sunt o afacere de milioane de euro in orasele mari", explica Soper.
Intercontinental si-a propus pentru acest an o crestere de 10-15% a afacerilor fata de 2006, cand a inregistrat o cifra de afaceri de 13 mil. euro. Anul 2006 a adus hotelului care face parte din lantul InterContinental Hotels Group o crestere a cifrei de afaceri de 55% fata de anul precedent si un profit operational incadrat in marja de 35%.
In ansamblul incasarilor din 2006, segmentul de evenimente a inregistrat o crestere de 25%, iar gradul mediu de ocupare al hotelului a fost de 60%, in conditiile in care doar 283 de camere din cele 423 ale hotelului sunt functionale, restul fiind inchise ca urmare a procesului de renovare inceput in urma cu circa trei ani.
Principalii actionari ai Companiei Hoteliere Intercontinental Romania sunt RHIC Holding, inregistrata in Luxemburg (49,1%), Lido SA (11,8%), Finmacht (5,1%) si Viorel Paunescu (4,8%).
Pe piata hoteliera de cinci stele a Capitalei mai activeaza JW Marriott, Athenee Palace Hilton, Crowne Plaza, Howard Johnson si Casa Capsa.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO