Companii

Şeful piloţilor Wizz Air, despre aterizarea de urgenţă de la Roma: Nu a existat niciun indiciu care să semnaleze această problemă înainte. A fost o aterizare foarte dificilă

Şeful piloţilor Wizz Air, despre aterizarea de...

Autor: Mirabela Tiron

10.06.2013, 14:24 2392
Aterizarea de urgenţă a aeronavei Airbus A320, ce opera pe ruta Bucureşti-Roma sâmbătă dimineaţa, a fost provocată de faptul că jamba stângă a trenului de aterizare  nu a putut să fie coborâtă înainte de aterizarea pe aeroportul Ciampino din Roma, de aceea pilotul a început manevra de ocolire şi ulterior aterizarea pe aeroportul din Fiumicino, unde pista este mai lungă şi permite astfel de aterizări, a explicat azi David Morgan, şeful piloţilor Wizz Air.

“Nu a existat niciun indiciu care să semnaleze această problemă înainte. Înainte de aterizare a fost afişat semnalul că jamba stângă nu este coborâtă. Căpitanul navei a transferat combustibilul din motorul stâng al avionului, în motorul drept. A fost o aterizare grea dar pilotul (italian) a reuşit să o efectueze. Este prea devreme să spunem care este cauza ce a dus la apariţia acestei probleme, însă în prezent se desfăşoară o anchetă pentru a stabili ce a dus la această situaţie”, a spus el.

O echipă formată din specialişti din cadrul Autorităţii de Aviaţie Civilă din Italia şi din Ungaria, din specialişti de la compania Airbus, compania de mentenanţă Lufthansa Tehnik şi Wizz Air investighează ce s-a întâmplat.

VIDEO: Cum s-a făcut aterizarea de urgenţă a avionului Wizz Air, cu 165 de persoane, la Roma

Valoarea pagubelor suferite de avion în urma aterizării forţate nu este cunoscută, potrivit lui.

Întrebat de ZF care este valoarea contractului de asigurare pe care îl are Wizz Air şi cu ce companie lucrează, oficialii Wizz Air au transmis că această informaţie este confidenţială. La bordul avionului se aflau 165 de pasageri, 4 însoţitoare de bord, românce, şi pilotul italian şi copilotul croat.

Un avion Airbus A320, ieşit din fabrică în urmă cu 13 luni, a aterizat de urgenţă sâmbătă pe aeroportul Fiumicino din Roma, din cauza unei probleme la trenul de aterizare. Pilotul italian Gianluca Rabitti Martini care a realizat aterizarea de urgenţă are 12.000 de ore de zbor. Wizz Air are 400 de piloţi. Anul acesta compania a investit 15 mil. de euro într-un centru de pregătire al piloţilor şi însoţitorilor de bord.

Compania low-cost ungară este firma  care a avut cea mai accelerată evoluţie pe piaţa românească. Prin extinderea agresivă a ajuns de la 17.000 de pasageri transportaţi în 2006 în România la 2,7 mil. pasa­geri anul trecut. Wizz Air are ca in­vestitor prin­cipal fon­dul american de private equity Indigo Partners.

 Modelul de business care a asigurat creşterea companiei şi în timp de criză a inclus operarea pe aeroporturile secundare pentru păstrarea costurilor la un nivel minim şi practicarea unor tarife atractive, distribuirea biletelor de avion în special pe internet pentru reducerea costurilor cu anga­jaţii şi în câteva agenţii de turism. Când a intrat pe piaţa locală, Wizz Air a deschis prima bază operaţională în Bucureşti. Ulterior compania a mai deschis baze în Cluj-Napoca, Timişoara şi Târgu-Mureş.

Wizz Air operează pe rute disponibile din Bucureşti, Cluj-Napoca, Timişoara şi Târgu-Mureş.