Companii

Şeful Unilever: Atât în Ro­mânia, cât şi în întreaga Europă am re­mar­­­­cat că se caută branduri locale. Aceas­tă situaţie a devenit tot mai preg­nan­­­tă în criză

Şeful Unilever: Atât în Ro­mânia, cât şi în...

Autor: Cristina Roşca

29.11.2014, 13:40 529

Consumatorii din România, dar şi cei din restul Europei, caută în magazine branduri locale, iar această situaţie a devenit tot mai pregnantă în criză, spune Jarek Malinowski, managing director al Unilever South Central Europe, companie care are două mărci româneşti în portofoliu, îngheţata Napoca şi Dero. 

De la Bucureşti, Unilever South Central Europe con­­­trolează operaţiunile din mai multe ţări din regiune: România, Bul­garia, Ser­­­bia, Muntenegru, Albania, Ma­ce­do­nia, Moldova şi Kosovo. Piaţa locală este dintre acestea cea mai impor­tantă, con­­­­­tri­buind, potrivit ulti­melor infor­ma­ţii disponibile, cu peste 50% din ve­nituri.

Dero este unul dintre cele mai vechi branduri româneşti, care a reuşit să se menţină în topul vân­zărilor Unilever până as­tăzi. În ceea ce pri­veşte brandul de înghe­ţa­tă Napoca, aces­ta are cea mai ma­­re pon­dere în vân­­­ză­ri­le de înghe­ţată în vo­lum. Astfel, din­­tr-un to­tal de 26 de mi­lioa­ne de bu­căţi de în­gheţată vân­­dute în 2014 a­proa­­pe 20 de mili­oa­­­ne au fost Na­po­ca, urmate de Big Milk şi Magnum (bran­­duri străine din portofoliul Algi­da) cu 5 şi respectiv 2 milioane de bu­căţi.

„Atât în Ro­mânia, cât şi în întreaga Europă am re­mar­­­­cat că se caută branduri locale. Aceas­tă situaţie a devenit tot mai preg­nan­­­tă în criză“, spune Jarek Mali­now­ski.

Şeful Unilever spune că grupul este interesat de achiziţii în regiune şi caută companii relevante şi la nivel local. „Scanăm piaţa regi­o­nală în căutare de achiziţii. Ne uităm la companii relevante la nivel local. Şi la nivel mondial grupul este deschis către achiziţii", a explicat el.

Mali­now­ski nu oferă însă detalii şi nu precizează dacă există vreo companie sau vreun brand pe piaţa locală de care Unilever este interesat.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO