Consumatorii din România, dar şi cei din restul Europei, caută în magazine branduri locale, iar această situaţie a devenit tot mai pregnantă în criză, spune Jarek Malinowski, managing director al Unilever South Central Europe, companie care are două mărci româneşti în portofoliu, îngheţata Napoca şi Dero.
De la Bucureşti, Unilever South Central Europe controlează operaţiunile din mai multe ţări din regiune: România, Bulgaria, Serbia, Muntenegru, Albania, Macedonia, Moldova şi Kosovo. Piaţa locală este dintre acestea cea mai importantă, contribuind, potrivit ultimelor informaţii disponibile, cu peste 50% din venituri.
Dero este unul dintre cele mai vechi branduri româneşti, care a reuşit să se menţină în topul vânzărilor Unilever până astăzi. În ceea ce priveşte brandul de îngheţată Napoca, acesta are cea mai mare pondere în vânzările de îngheţată în volum. Astfel, dintr-un total de 26 de milioane de bucăţi de îngheţată vândute în 2014 aproape 20 de milioane au fost Napoca, urmate de Big Milk şi Magnum (branduri străine din portofoliul Algida) cu 5 şi respectiv 2 milioane de bucăţi.
„Atât în România, cât şi în întreaga Europă am remarcat că se caută branduri locale. Această situaţie a devenit tot mai pregnantă în criză“, spune Jarek Malinowski.
Şeful Unilever spune că grupul este interesat de achiziţii în regiune şi caută companii relevante şi la nivel local. „Scanăm piaţa regională în căutare de achiziţii. Ne uităm la companii relevante la nivel local. Şi la nivel mondial grupul este deschis către achiziţii", a explicat el.
Malinowski nu oferă însă detalii şi nu precizează dacă există vreo companie sau vreun brand pe piaţa locală de care Unilever este interesat.