♦ Conform datelor de la statista.com, piaţa locală de e-commerce a avut anul trecut o valoare de 5,8 miliarde dolari.
Segmentul de articole vestimentare a reprezentant aproape jumătate, mai exact 47%, din piaţa de e-commerce locală, conform datelor statista.com. Românii au achiziţionat anul trecut produse din segmentul de fashion în valoare de 2,7 miliarde de dolari, ceea ce înseamnă o valoare mai mare decât era piaţa totală de e-commerce din 2019.
Datele de la statista.com nu analizează însă achiziţiile de servicii din mediul online, descărcări ale conţinutul digital, bunurile distribuite în mediul online pe piaţa de B2B sau revânzarea bunurilor uzate, defecte sau reparate. Cifrele fac referire la venitul brut anual şi nu sunt luate în considerare costurile de transport. Astfel, conform sursei citate, piaţa de e-commerce a avut anul trecut o valoare de 5,8 mld. dolari, crescând de patru ori din 2017.
Cele mai importante segmente care au contribuit la această valoare au fost fashion, produsele IT&C şi produsele de îngrijire personală şi a casei.