Companii

Selgros: Revenirea vânzărilor de bunuri de folosinţă îndelungată va fi dificilă şi lentă

Selgros: Revenirea vânzărilor de bunuri de folosinţă îndelungată va fi dificilă şi lentă

Foto: Cristina Nichitus

Autor: Liviu Iancu

13.10.2011, 12:31 261

Revenirea vânzărilor de bunuri de folosinţă îndelungată va fi dificilă şi lentă în următorii ani, a declarat joi, la un seminar organizat de ZF, directorul executiv al Selgros Cash&Carry România, Alexandru Vlad.

Vânzările de bunuri de folosinţă îndelungată au scăzut "destul de dramatic" în ultimii ani, mai ales pe segmentul electronicelor şi electrocasnicelor, a spus Vlad.

În schimb, consumul de bunuri alimentare a stagnat ca volum, deşi clienţii au preferat produsele mai ieftine, astfel că valoarea vânzărilor a scăzut.

Directorul Selgros crede că în următorii ani va creşte accelerat numărul magazinelor care practică retailul modern, în special al celor cu suprafeţe mici.

Alte tendinţe vor fi trecerea de la magazine universale la magazine specializate şi intensificarea luptei pe preţ, prin promoţii.

"Se va trece de la comercianţii care oferă doar produse la cei care oferă şi servicii, cum ar fi posibilitatea de a plăti facturi sau de a cumpăra bilete de tren", a spus Vlad.

El prognozează şi o serie de parteneriate între lanţurile de magazine.

"Când un universalist îşi dă seama că nu poate face un lucru atât de bine ca un specialist, va face un parteneriat cu acesta. Un specialist de bricolaj va putea organiza mai bine decât o fac eu un raion de profil", a explicat Vlad.

Reţeaua Selgros Cash&Carry este deţinută de grupul Rewe International, care mai deţine în România magazinele Billa şi Penny Market.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO