Companii

Cine este Sellpy, start-up-ul pornit de trei suedezi acum mai bine de un deceniu, care comercializează online haine second-hand prin platforma cu acelaşi nume şi care deschide acum primul depozit în România, la Arad?

​sursa foto: H&M Group Ventures

​sursa foto: H&M Group Ventures

Autor: Alexandra Matei

13.01.2025, 18:28 4196

Sellpy, un start-up ce oferă servicii de vânzare şi cumpărare second-hand de haine prin platforma cu acelaşi nume, fondată în urmă cu circa un deceniu de trei antreprenori suedezi, va deschide un depozit anul acesta la Arad, în Industra Park.

Sellpy este controlat de către grupul suedez H&M, care a intrat pe piaţa locală în 2011 cu brandul principal, urmând ca ulterior să aducă în România şi COS, o marcă poziţionată pe un segment superior de preţ.

Platforma Sellpy găzduieşte astăzi haine la mâna a doua, dar şi alte produse ce pot fi revândute. În cei peste zece ani de activitate, Sellpy s-a extins în 24 de pieţe din Europa, iar pe opt dintre acestea există atât oportunităţi de cumpărare, cât şi de vânzare prin intermediul platformei, aşa cum se întâmplă în Suedia, Germania, Austria, Olanda, Belgia, Danemarca, Finlanda şi Franţa, conform informaţiilor de pe site-ul propriu.

Compania suedeză, deţinută de H&M, are mai multe depozite în Europa, dar şi magazine pop-up şi birouri în Berlin şi Stockholm, arată site-ul oficial al Sellpy. Acum, retailerul suedez second-hand se extinde şi pe plan local, cu un prim depozit.

Oresa Industra, unul dintre jucătorii activi pe piaţa de spaţii logistice şi industriale din România, a semnat pentru închirierea a 6.000 mp către Sellpy. Această decizie strategică marchează un moment important pentru Sellpy, care îşi propune să răspundă cererii în creştere din partea clienţilor europeni.

Noul depozit, planificat să devină operaţional în trimestrul al doilea din 2025, va crea peste 300 de locuri de muncă.

„Suntem încântaţi să extindem prezenţa Sellpy în Europa şi să deschidem primul nostru depozit în România. Acest lucru ne va permite să continuăm să creştem şi să ne servim mai bine clienţii”, a declarat într-un comunicat de presă Alexander Winter, Head of Operational Expansion în cadrul Sellpy.

Hainele vintage sau second-hand îşi fac din ce în ce mai mult loc în dulapurile consumatorilor români, care se uită astăzi la calitate şi la preţ. În acelaşi timp, reţelele de magazine second-hand se dezvoltă, iar în piaţa de modă la mâna a doua îşi fac loc tot mai multe branduri şi magazine amplasate în zone cât mai centrale ale marilor oraşe.

Consumatorii aleg să cumpere articole de îmbrăcăminte second-hand fie din dorinţa de a fi mai sustenabili şi de a contribui la reducerea deşeurilor textile, dar şi pentru că au posibilitatea de a include în garderoba lor piese de brand la un preţ mult mai accesibil.

Magazinele second-hand mizează pe volume, căci preţul articolelor „la mâna a doua“ este unul cu mult redus în comparaţie cu cel al unei piese de brand aflată la prima achiziţie. Cei mai mulţi antreprenori care aleg să dezvolte businessuri cu haine second-hand merg direct către zonele centrale ale oraşelor, unde traficul pietonal este intens. Câteva exemple de astfel de magazine sunt Primi Second-Hand din zona Piaţa Romană din Bucureşti, precum şi Vintager sau Reuse Market din Cluj-Napoca.

În prezent, în România cei mai cunoscuţi jucători de pe piaţa de modă second-hand sunt Humana, Monda şi La Majole, care dezvoltă reţele de magazine, însă cele mai numeroase rămân  magazinele mici, independente.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Urmează ZF Power Summit 2025