Companii

SellWell, prima platforma B2B romaneasca de tranzactionare in domeniul imobiliar

SellWell, prima platforma B2B romaneasca de tranzactionare in domeniul imobiliar

Stefan Negritoiu

08.08.2008, 20:19 394

"SellWell (www.roren.ro) este in esenta o bursa electronica de informatii si servicii in domeniul imobiliar, completata de o latura offline de business networking. Mai exact, dezvoltatorii si agentiile imobiliare vor putea face afaceri si schimb de informatii pe aceasta platforma gazduita de internet, la care numai membrii au acces, dar vor avea si ocazia sa discute si fata in fata cu ocazia unor soiree/workshop-uri organizate de noi, rezervate de asemenea membrilor. Practic, SellWell stabileste relatii, nu contacte" - a declarat Stefan Negritoiu, director de dezvoltare.
Pe SellWell pot fi tranzactionate proiecte rezidentiale, de birouri, comerciale, industriale sau terenuri, dar si "afaceri imobiliare" (societati comerciale create special pentru administrarea spatiilor inchiriate).
Portalurile sau site-urile imobiliare deja existente in Romania sunt in principal colectii de informatii care nu urmaresc indeaproape identitatea celor ce publica informatii, care nu fac business networking si care nu se implica in conduita tranzactiei, explica Negritoiu.
Dupa ce s-a inscris in SellWell, un dezvoltator listeaza proiectele si anunta care este comisionul oferit pentru vanzarea acestor proiecte. De asemenea, are posibilitatea sa participe la evenimentele de business networking unde intalneste agentii imobiliari inscrisi in SellWell, cu care identifica oportunitatile. Totodata, SellWell asigura promovarea mai intensa a proiectelor, prin newslettere personalizate trimise membrilor SellWell si altor companii interesante, dar si prin promovarea proiectelor de catre agentiile imobiliare la targurile de specialitate.
Astfel, apare oportunitatea ca dezvoltatorii imobiliari sa vanda mai repede proiectele si sa optimizeze costul gestiunii relatiilor, spune Negritoiu.
De cealalta parte, agentiile imobiliare membre ale SellWell au acces la un portofoliu extins si diversificat de proprietati din proiectele dezvoltatorilor fara sa mai fie nevoie sa devina agentul lor exclusiv; sunt informate periodic si detaliat despre proiectele nou lansate; pot vizita "on-site" proiectele aflate la vanzare; datorita evenimentelor de business networking isi fac relatii, cunosc mai bine proiectele si planurile dezvoltatorilor. Au ocazia sa cunoasca mai bine dezvoltatorii, inclusiv pe investitori.
SellWell, mai ales prin componenta sa de business networking, permite dezvoltatorilor sa pregateasca agentiile imobiliare pentru vanzarea proiectului lor ca si cand ar fi extensii la propria echipa de vanzari, explica initiatorul platformei. Cred ca vanzarea proiectelor prin aceste agentii, devenite extensii ale echipelor de vanzari proprii ale dezvoltatorilor, e mai eficienta decat publicitatea in masa. In formula traditionala de vanzare, dezvoltatorul face cat mai multa publicitate prin cat mai multe canale, uneori nu foarte bine tintite. Totodata, dezvoltatorul nu face parteneriat cu mai mult de o agentie imobiliara, de cele mai multe ori din motive de costuri si timp. SellWell isi propune sa elimine aceste neajunsuri.
Printre agentiile inscrise deja in SellWell se numara DTZ Echinox, Imobiliar Expert Grup Ploiesti si Bucuresti, Manopoly, EuroStyle, Euromon, Elion, Hoffman, Apolodor, 3D Properties.
"In tarile dezvoltate, in care acest gen de servicii au fost implementate, membrii platformei au inregistrat rezultate notabile.
SellWell este un produs pe care eu personal il consider extrem de necesar, mai ales in aceste momente in care piata este in expectativa. Exact cum sunt constituite cluburile de afaceri, produsul SellWell va contribui la constituirea unui club imobiliar, in care membrii sa se cunoasca, sa interactioneze si sa se ajute reciproc, succesul unuia dintre ei constituind succesul tuturor, mergand pe premisa ca doar impreuna putem duce piata imobiliara spre reusita" - este de parere Nicoleta Cical, senior agent international marketing & sales Adama, unul dintre cei mai mari dezvoltatori din tara.
"Pana la 1 octombrie, vom avea cel putin 30 de mari agentii inscrise" - spune Negritoiu. Publicarea de listari (proprietati puse in vanzare) a inceput de asemenea, astfel ca agentiile gasesc pe SellWell proiecte pe care le pot vinde.
Printre proiectele imobiliare listate se numara EvoCasa Armonia, Evocasa Swiss Cottage, Evocasa Orizont, Evocasa Viva, Monaco Towers, proiecte la Marea Neagra.
Sell Well, fiind un serviciu B2B, nu se adreseaza cumparatorilor direct. Acestia isi pot selecta mai bine insa agentul imobiliar. Ca o componenta a business networkingului, atat agentii, cat si dezvoltatorii vor avea un profil online care va cuprinde recomandari de la parteneri de afaceri si clienti.
"Peste o luna vom incepe sa organizam si evenimente destinate membrilor nostri si vom dezvolta si componenta online a business networkingului: fiecare membru va putea sa isi alcatuiasca o lista de parteneri favoriti cu care sa faca schimb de informatii online, sa se notifice reciproc si sa organizeze evenimente profesionale proprii (online informal event management).
In urmatoarele trei luni, pregatim un pachet software de gestionare a cererii si ofertei imobiliare care sa aiba si o componenta customer relationship management (CRM), denumita Datalog+ Memolog.
De exemplu, utilizatorii vor putea genera, datorita acestui software, materiale de marketing (fluturasi, pliante) destinate evenimentelor de vanzari.
Ne aflam in faza de focus grup cu membrii SellWell pentru a identifica nevoile lor pe partea de software. De pilda, a reiesit ca tururile virtuale online ale noilor proiecte trebuie sa fie una dintre aplicatii.
Fondatorii SellWell nu doresc sa monetizeze platforma din comisioane, apreciind ca astfel ar putea intra in conflict de interese cu agentiile imobiliare care sunt membre. Dupa perioada de lansare si dupa implementarea tuturor aplicatiilor este posibil ca membrii sa plateasca un abonament lunar sau anual, spune Stefan Negritoiu.

Ce face SellWell
conecteaza dezvoltatorii si agentiile imobiliare online (B2B) si offline (business networking, evenimente profesionale cu circuit inchis)
ofera o platforma de tranzactionare a proiectelor imobiliare
asigura conduita corecta in cursul tranzactiilor
promoveaza proiectele imobiliare
ofera instrumente de marketing
agentiile imobiliare devin extensii ale echipelor de vanzari ale dezvoltatorilor

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO