Nutline, brandul creat de omul de afaceri israelian Amir Krenzia- proprietarul Alka Grup - care deţine peste 50% din piaţaseminţelor prăjite, va intra în portofoliul companiei rivaleIntersnack.
Reprezentanţii celor doi producători au confirmat tranzacţia,estimată de ZF la peste 10 mil. euro, însă nu au dorit să ofere maimulte detalii. Acesta este primul recul al lui Krenzia pe piaţasnacks-urilor şi cea mai mare preluare pe segmentul fructeloruscate şi al seminţelor, pe care Nutline este lider de piaţă, avândo cotă estimată de companie la 38% în 2009. Alka a adus Nutline lavânzări de zeci de milioane de euro în principal datorităseminţelor, pe care românii le consumă mai mult decât majoritateaeuropenilor, apoi şi-a dezvoltat portofoliul intrând pe mai multecategorii de fructe uscate.
Divizia Nutline a avut afaceri de 22 mil. euro şi un profit de1,2 mil. euro în 2009, cei mai mari competitori ai săi fiindIntersnack (cu brandurile Fiesta şi Felix) şi Star Foods (cu Star)pe o piaţă estimată la peste 50-70 mil. euro.
La nivel local, grupul Intersnack realizează cele mai mariafaceri pe segmentul chips-urilor din cartofi, pe care activează cubrandul Chio.