Companii

Sephora se gandeste sa atraga brandul Gerovital in propria retea de magazine

Sephora se gandeste sa atraga brandul Gerovital in propria retea de magazine
04.05.2010, 23:11 663

Sephora Marinopoulos, compania greco-franceza care detine siopereaza lantul de magazine de cosmetice multibrand Sephora,intentioneaza sa atraga primul brand romanesc, Gerovital, care s-aralatura astfel unui portofoliu care include marci precum EstéeLauder, Escada, Stella McCartney sau Bvlgari.

"Nu excludem aducerea in Sephora a brandului Gerovital, chiardaca deocamdata miscarea aceasta este la nivel de intentie. Este oprocedura mai complicata, deoarece de multe ori brandurile intra inexclusivitate in magazinele noastre. De asemenea, trebuie cajucatorul local sa ofere conditii extrem de avantajoase, deoareceincluderea brandului in portofoliul nostru de produse implicacosturi mari si din partea noastra", a declarat Roxana Rasu,director general al Sephora Romania, care admite ca din parteaFarmec, companie care produce sub brandul Gerovital, nu a fostnicio solicitare in acest sens.

Durata de listare a unui brand in magazinele Sephora este de unan, un an jumatate. Sephora detine in magazinele sale si marcaproprie de cosmetice Sephora, care are cea mai mare pondere in gamade produse.

De asemenea, si Farmec produce sub marca proprie a altorjucatori, cum ar fi hipermarketurile Carrefour. In ceeea cepriveste gama de produse, cea mai mare pondere o au insaparfumurile, care contribuie cu 53% la incasarile companiei.

Taieri de costuri

La nivel local, compania care detine 20 de magazine Sephora, cuo cifra de afaceri de 26 de mil. euro anul trecut, a schitatincepand din a doua jumatate a anului trecut anumite schimbari alestrategiei, taierile de costuri fiind primordiale. In momentul incare criza financiara a inceput sa se simta, clientii fiind "maiprecauti" in actul cumpararii, Sephora a renegociat chiriile, ataiat costuri de logistica si cheltuieli cu personalul, optimizandpractic timpul petrecut in magazin si apeland la angajatiipart-time.

In prezent, compania are 200 de angajati. "Toate aceste ajustariau condus la o reducere a cheltuielilor de 27%. La finalul anuluitrecut, pe baze comparabile, fara a lua in calcul cele trei noideschideri, am avut o scadere de doar 4% in euro, sub mediascaderii pietei, care s-a situat la 10%-12%", afirma Rasu, carespune ca anul acesta estimeaza o stagnare a pietei. Chiar si asamarja de profit asteptata este de 20%.

Roxana Rasu estimeaza ca piata cosmeticelor de lux se ridica la100 de milioane de euro, cota Sephora fiind de 32%.

"Ne lovim de lipsa proiectelor"

Sephora nu se afla in negocieri in momentul de fata cu privirela noile deschideri, chiar daca vizeaza mai multe orase, caTimisoara, Craiova sau Brasov.

Un magazin Sephora, de circa 300 de metri patrati necesita inmedie o investitie de 250.000-270.000 de euro.

"Ne lovim de lipsa proiectelor. Mai mult, pentru viitoarelemagazine cautam spatii stradale, dar suprafata solicitata limiteazaofertele", spune directorul general al companiei.

Sephora, care este prezenta de 10 ani in Romania, primii saseani fiind cunoscuta ca Beauty Shop, are circa 50.000 de clienti inRomania si concureaza cu magazinele multibrand de cosmetice siparfumuri Douglas, Ina Center si Privilege.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO