Companii

Sergiu Neguţ, business angel: În procesul antreprenorial este dificil să găseşti o idee pe care să o pivotezi până ajunge la nivelul de maturitate în care să merite să investeşti în ea

Sergiu Neguţ, business angel: În procesul antreprenorial este dificil să găseşti o idee pe care să o pivotezi până ajunge la nivelul de maturitate în care să merite să investeşti în ea

Autor: Cristina Bellu

19.10.2017, 10:22 646

În procesul antreprenorial este dificil să găseşti o idee pe care să o pivotezi până ajunge la nivelul de maturitate şi merită să investeşti în ea,a spus Sergiu Neguţ, business angel, Business Growth Consultant, Maastricht School of Management, în cadrul evenimentului Forumul investitorilor în franciză, organizat de Ziarul Financiar.

"Este foarte greu în tot procesul antreprenorial să găseşti o idee în care merită să te bagi şi pe care să o pivotezi până ajunge la nivelul de maturitate şi merită să pui bani pe ea. Chestia de a pune bani pe o idee nu-i aşa de trivială pe cât pare, iar cât timp pierzi în a dibui modelul financiar pentru un concept nou, iar este o chestiune care are o dimesiune deseori subestimată. Iniţial, noi facem un plan pe hârtie, dar dacă nu iese aşa cum ne-am propus de la început trebuie să ai idee cum să te redresezi."

 

Alte declaraţii:

Când porneşti o afacere nouă, regula de bază este că o să te coste dublu faţă de planul de la început, şi trebuie să fii atent cât capital circulant ai nevoie în primele trei luni de activitate. O problemă la noi este că nivelul de încredere interpersonală este cea mai scăzută din Europa, totul trebuie să înceapă cu a avea mai multă încredere.

În lumea asta există alianţe şi parteneriate şi trebuie să învăţăm să apelăm la aceste lucruri. Dacă te gândeşti de la început ce-ţi trebuie şi cu cine trebuie să parteneriezi pentru a-ţi atinge planul de business, atunci eşti deja cu mai mulţi paşi înaintea altora.

În franciză, marele avantaj este că modelul de business este funcţional. Aici clienţii vin pentru că sunt atraşi de modelul respectiv. Tot ce trebuie este să te duci la o franciză care merge bine şi apoi la una care merge mai puţin bine şi să iei notiţe.

În momentul în care sunteţi într-un business, sfatul meu este să vă construiţi o reţea de oameni cu care să vă vedeţi lunar şi unde să povestiţi ce-aţi făcut în business, aceştia ar fi bine să aibă competenţe în care voi nu aveţi expertiză.

Sunt implicat în businessurile frufru, în Softelligence şi în  2Performant. Până de curând am fost implicat în Intermedicas, unde am vândut.

AFACERI DE LA ZERO