Companii

Si apa la dozator simte criza: La Fantana estimeaza stagnarea vanzarilor

27.03.2009, 00:00 265

Compania La Fantana, cel mai mare imbuteliator de apa in watercooler (sistem de racire/incalzire), estimeaza afaceri in stagnare in acest an, dupa ce in 2008 a inregistrat un avans al vanzarilor de circa 20%, pana la valoarea de 25 mil. euro.

„Anul trecut ne-am atins tinta de vanzari de 25 mil. euro pe cele doua piete pe care activam, Romania si Serbia, si am realizat un profit EBITDA (inainte de dobanzi, impozite, depreciere si amortizari - n. red.) de 6,7 mil. euro, in crestere cu 24% fata de valoarea din 2007. In acest an insa nu mai putem miza pe cresterea vanzarilor", a declarat Cristian Amza, CEO si actionar minoritar al companiei La Fantana.
Imbuteliatorul este controlat de fondul de investitii Innova Capital, cu o participatie de 92%, care a intrat in aceasta afacere in anul 2007, odata cu exit-ul unui alt fond de investitii, Oresa Ventures.
In ultimii cinci ani, afacerile La Fantana au crescut de patru ori, inregistrand ritmuri anuale de crestere de peste 20%, insa pentru 2009 Amza previzioneaza o stagnare a vanzarilor la nivelul de anul trecut.
„Se inregistreaza o descrestere a consumului pe clientii vechi, dar o vom compensa cu clientii noi pe care i-am achizitionat in cursul anului 2008", a precizat Amza. Firmele si institutiile publice reprezinta peste 90-95% din numarul total al clientilor unui imbuteliator de apa in sistem watercooler.
Amza pune scaderea consumului din acest an pe seama reducerii activitatii in firmele aprovizionate cu apa si a reducerii bugetelor pentru aceste servicii.
„Disponibilizarile de personal anuntate, precum si intreruperea temporara de activitate sau restrangerea activitatii firmelor lovite de criza si limitarea consumului la o anumita suma se resimt pe piata apelor imbuteliate in watercooler prin reducerea consumului", a afirmat directorul La Fantana.
Din cauza perspectivelor de stagnare a vanzarilor, compania va taia in acest an cel mai mult din costurile de marketing, de achizitionare, operationale si de persoanal, potrivit lui Amza.
Planurile de dezvoltare ale La Fantana vizau in 2008 achizitia unui producator din regiune, insa din cauza dificultatilor de pe pietele financiare, compania a pus in stand by acest proiect.
La finele lui 2008, la conducerea La Fantana Romania si Serbia a venit polonezul Jaroslaw Zuchowski, acesta fiind primul manager expat al companiei. El a preluat pana in acest moment o mare parte din atributiile lui Amza, care ramane insa CEO-ul La Fantana Group. Zuchowski a lucrat anterior la sediul din Amsterdam al producatorului de bere Heineken.
La nivel local, La Fantana are o cota de piata de aproximativ 70%, potrivit ultimelor date disponibile. Cel mai important competitor al sau este compania romaneasca Cumpana. Aceasta a achizitionat anul trecut un jucator local mai mic, Aqua Regis. La Fantana este o afacere infiintata in anul 2000 de catre Cristian Amza.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO