♦ Principala problemă pe care o ridica imprimarea 3D la nivel global era viteza, dar lucrurile accelerează semnificativ aici ♦ Astfel, popularizarea acestei soluţii are capacitatea de a schimba semnificativ anumite lanţuri industriale pentru că producţia poate fi amplasată mai aproape de consumator, lanţul logistic se scurtează, costurile de depozitare şi de transport devin mai mici ♦ Mai mult, gradul de personalizare este un avantaj major, spun reprezentanţii Signify, lider în sisteme de iluminat, fostul Philips Lighting.
La nivel global, Signify (Olanda) a raportat un business de 6,1 miliarde de euro şi un profit net de 334 de milioane de euro cu 29.500 de angajaţi. Pe plan local, Signify România a înregistrat un business de circa 285 de milioane de lei în 2023 şi un profit net de circa 4 milioane de lei, arată datele Termene.ro. Compania nu este prezentă pe plan local cu unităţi de producţie, dar unul dintre factorii care ar putea schimba lucrurile este avansul tehnologiei de imprimare 3D, care la Signify este realizată sub umbrela Signify myCreation.
„Signify myCreation ne permite să aducem producţia aproape de consum. La nivel global, avem 900 de unităţi de imprimare 3D iar asta schimbă complet lanţul logistic. Produsele trebuie realizate acolo unde este cererea. Nu mai ai stocuri, ai mereu cea mai nouă tehnologie, nu mai ai nevoie de depozite, nu mai ai nevoie de transport. În trei ani, vizăm dublarea capacităţilor de imprimare 3D“, a declarat Bart Maeyens, head of 3D printing la Signify, în cadrul unei întâlniri cu jurnalişti din mai multe state.
Ca producţie, Signify este prezent pe pieţe din vecinătatea României, cum este cazul Poloniei sau al Ungariei, dar pe plan local acest pas nu a fost deocamdată realizat. În cazul produselor realizate prin tehnica de imprimare 3D, circa 65% din materialele folosite sunt reciclate.