Companii

Silviu Diaconu, director de achiziţii Produse Proaspete, Carrefour: A fost o avalanşă de producători români la începutul pandemiei. Iniţial am avut produse tradiţionale, dar au fost şi mici fermieri care au adus noi produse

Videoconferinţa ZF- Agricultura într-o nouă etapă: Cum a accelerat anul 2020 digitalizarea agriculturii?

Silviu Diaconu, director de achiziţii Produse Proaspete, Carrefour: A fost o avalanşă de producători români la începutul pandemiei. Iniţial am avut produse tradiţionale, dar au fost şi mici fermieri care au adus noi produse

Autor: Alexandra Cepăreanu

21.10.2020, 12:21 260

Silviu Diaconu, director de achiziţii Produse Proaspete, în cadrul Carrefour, spune că la începutul pandemiei producătorii români şi ferimierii căutau loc la raft pentru a-şi vinde produsele.

„Am ajutat mulţi producători mici să îşi vândă produsele şi ulterior am menţinut acest ajutor pentru producătorii mici. Am avut de a face cu produsele tradiţionale, dar am avut şi surprize plăcute de la micii fermieri care încercau noi produse”, a spus Silviu Diaconu, în cadrul videoconferinţei ZF- Agricultura într-o nouă etapă: Cum a accelerat anul 2020 digitalizarea agriculturii?

El a adăugat că majoritatea produselor româneşti care se regăsesc pe rafturile Carrefour provin de la producători mici locali, iar produsele precum cartofi, morcovi sau ceapa sunt achiziţionate de la producători mari, însă tot de pe plan local.

„Când suntem în sezon, ne aprovizionăm în procent de 100% de la producători români, majoritatea produselor sunt mici producători, iar produsele semi-indusriale (cartofi, ceapă, morcov) de la mari producători. Avem proiect în acest sens de aproape 10 ani, de a ne aproviziona cu produse româneşti în sezon.”

 

Alte declaraţii

A fost un an extrem de atipic. Au fost 2 evenimente nefericite care s-au suprapus -pandemia şi seceta. Ambele au avut efecte nefaste asupra agriculturii.

Începând cu pandemia, care atunci când a debutat era momentul în care producţia şi vânzarea de legume româneşti ar fi trebuit să înceapă. A fost supraproducţie la început, ne aducem aminte perioada în care erau mulţi producători de verdeţuri care cereau ajutor cu vânzarea şi a fost un moment cu excedent de producţie.

Pandemia a afectat în mod direct traficul de clienţi pentru aceste produse cu termen de valabilitate scurt, precum verdeţuri. Clientul face achiziţii de verdeţuri zilnic sau la două zile, iar în acea perioadă vânzarea acestor produse a fost scăzută. Clienţii preferau produsele cu termen de valabilitate mai lung.

Platforma Bringo a ajutat mult cu vânzările online de produse. Clienţii au avut parte de produse proaspete, la preţuri accesibile, iar pentru fermieri – am preluat întreaga producţie pentru a le oferi acces rapid la piaţă şi pentru a îi ajuta cu excedentul de produse.

Am întâlnit alţi prodcători mari în ţară care au avut probleme reale din cauza secetei, în special producătorii de pepeni, unde sezonul a fost mult mai scurt, din cauza vremii, producţia mai concentrată şi preţul mai mic, faţă de anul 2019, iar calitatea produselor a fost mult mai slabă. Pierderile au fost extrem de mari în toate regiunile din Sudul ţării.

 
AFACERI DE LA ZERO