Companii

Silviu Diaconu, director Supeco : În trecut au existat discuţii în care producătorii acuzau retailerii că nu vor produsele lor, dar perioada aceea a trecut de mult

Silviu Diaconu, director Supeco : În trecut au existat...

Autor: Roxana Rosu

16.05.2022, 10:59 161

Sunt semne de optimism în piaţa de retail, că inflaţia nu va continua în ritmul galopant din ultima perioadă.  Investiţia şi dezvoltarea sunt strâns legate în piaţă, a declarant Silviu Diaconu,director Supeco  la conferinţa ZF Retail Summit 2022.

”Cred că piaţa se va adapta la context, astfel încât businessul să se dezvolte în continuare indiferent de ce se întâmplă.  În trecut au existat discuţii în care producătorii acuzau retailerii că nu vor produsele lor, dar perioada aceea a trecut de mult. Acum relaţia este un parteneriat, nu relaţii strict comerciale între producător şi retailer. Pandemia a fost un exemplu bun că producătorii se pot baza pe retaileri, inclusiv în zona unde HORECA era un canal de distribuţie mai folosit. Cum este berea artizanală de exemplu, care a mers în retail, atunci când Horeca s-a închis”.

El a mai spus că toţi retailerii au parteneriate cu producători locali, pe zona de legume-fructe de exemplu.

” România este într-o zonă climatică în care iarna nu avem fructe-legume. Ele se pot produce şi aici, dar cu costuri mai mari. Există o perioadă intermediară în care se găsesc în magazine şi produse locale şi de import. Clienţii vor plăti la începutul sezonului mai mult pe roşiile româneşti decât pe cea din Maroc. Treptat roşia românească preia însă scena în totalitate, cu preţ şi gust bun”

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO