Companii

Silviu Vasile, Counsel, Filip & Company: Se discută crearea unui registru universal public al suplimentelor alimentare care ar putea să aducă mai multă claritate, atât pentru societăţi cât şi pentru consumatori, cu privire la produsele de pe piaţă şi efectele acestora

ZF Health&Pharma Summit'22

Silviu Vasile, Counsel, Filip & Company: Se discută...

Autor: Alexandra Cepăreanu

27.09.2022, 15:43 143

Se discută crearea unui registru universal public al suplimentelor alimentare care la acest moment nu există şi care ar putea să aducă mai multă claritate, atât pentru societăţi cât şi pentru consumatori, cu privire la produsele de pe piaţă şi efectele acestora, a spus Silviu Vasile, Counsel, Filip & Company, în cadrul conferinţei ZF Health&Pharma Summit'22.

„În contextul acesta de creştere a pieţei – care conform datelor publice se află undeva la peste un miliard de euro (comerţ cu medicamente tip OTC şi suplimente alimentare), iar în volum de 250 de milioane de cutii - autorităţile au mai mare aplecare pe zona de reglementare. Autoritatea s-a uitat la această piaţă şi a publicat un raport care vine cu nişte concluzii interesante. Una dintre confuzii priveşte confuzia din rândul consumatorului privind medcamentele OTC (fără prescripţie medicală) şi suplimentele alimentare, iar o altă propunere este crearea unui registru universal public al suplimentelor alimentare care la acest moment nu există şi care ar putea să aducă mai multă claritate atât pentru societăţi cât şi pentru consumatori cu privire la produsele de pe piaţă şi urmărirea efectelor acestora”, a spus Silviu Vasile.

El a adăugat că în segmentul medicamentelor există şi legislaţie reglementată privind marketingul şi publicitatea pe TV, ceea ce nu se poate spune şi pentru segmentul de suplimente alimentare. „Spre exemplu, în 2020, reclamele la TV pentru medicamentele de tip OTC au fost în jur de 8.000 într-un an, adică 16.000 ore de publicitate.”

 

Ce a mai spus Silviu Vasile

Una dintre concluzii priveşte confuzia din rândul consumatorului privind medicamentele OTC şi suplimentele alimentare. Medicamentele OTC sunt acele produse destinate vindecării bolilor. Suplimentele alimentare reprezintă produse alimentare care au ca rol suplimentarea unui stil de viaţă sănătos. Medicamentele au nevoie de autorizare pentru a fi puse pe piaţă. Medicamentele sunt supuse unor norme stricte de farmacovigilenţă şi urmărire a reacţiilor adverse în timp ce suplimente alimentare au un regim un pic mai relaxat. În acest context, în care pacientul cumpără din aceeaşi sursă, în principal, atât medicamente cât şi suplimentele alimentare se creează o oarecare confuzie cu privire la rolul acesta scris pe cutie.

Prin măsurile sau propunerile autorităţii de concurenţă, în raport, se regăseşte realizarea unei mai bune distincţii între aceste produse se numără inclusiv aspecte ce ţin de etichetarea produselor

Suplimentele alimentare reprezintă produse alimentare care au ca rol suplimentarea unui stil de viaţă sănătos. Fie că vorbim de vitamine şi minerale sau alţi nutrienţi concentraţi. Dar aici este foarte importantă distincţia între suplimentele alimentare. În niciun caz nu sunt destinate tratamentului unei boli. Şi, spre exemplu, consumatorul care simte că are o răceală, care este în esenţă o boală, ar trebui să se orienteze spre un medicament şi nu spre un supliment alimentar.

Este un efort comun al Ministerului Sănătăţii şi alte autorităţi publice, raportul priveşte şi concurenţa neloială făcută de suplimentele alimentare prin confuzia care se generează cu medicamentele. Într-una dintre măsurile propuse pentru a asigura o mai bună demarcare între aceste două categorii de produse priveşte etichetarea acestora. Spre exemplu, prin modificarea fonturilor pentru a inscripţiona pe un supliment alimentar ori prin includerea unor semne grafice care să fie un pic mai evidente.

 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO