Companii

Simona Sahin, Cora România: Coşul mediu per vizită în hipermarketuri a scăzut în perioada ianuarie-septembrie

Simona Sahin, Cora România: Coşul mediu per vizită în hipermarketuri a scăzut în perioada ianuarie-septembrie

Autor: Cristi Moga

14.10.2011, 15:49 485

"Cuvântul care descrie cel mai bine comportamentul consumatorilor în actuala perioadă este precauţie, clienţii fiind responsabili şi atenţi în planificarea cheltuielilor", a declarat Simona Sahin, responsabil sortimentaţie Cora România în cadrul unui eveniment organizat de Ziarul Financiar şi fondul de investiţii Advent Internaţional.

Aceştia se concentrează aproape exclusiv pe satisfacerea nevoilor de bază, iar frecvenţa de cumpărături, care a scăzut la patru vizite lunar, afectează mult retailul modern. În România coşul de cumpărături lunar este de 175 de euro şi este format din produse proaspete în proporţie de 65%, în timp ce în Europa coşul lunar este de 320 de euro.

Coşul mediu per vizită în hipermarketuri a scăzut în perioada ianuarie-septembrie de la 170 de lei la 158 de lei, deşi la nivel declarativ hipermarketul rămâne prima opţiune pentru cumpărături în 93% dintre cazuri, potrivit unui studiu recent.

Proximitatea rămâne un criteriu important în alegerea magazinului pentru cumpărături, dar contează foarte mult şi diferenţierea, precum şi uşurinţa cu care clienţii găsesc produsele la raft.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO