Companii

Slatina va deveni oraşul cu cea mai mare fabrică Pirelli din lume. Alte 18 fabrici rămân în urmă

Slatina va deveni oraşul cu cea mai mare fabrică Pirelli din lume. Alte 18 fabrici rămân în urmă

Marco Tronchetti Provera, executivul italian care conduce grupul Pirelli, a fost ieri prezent la un eveniment organizat la fabrica din Slatina, la care a participat şi premierul Emil Boc

Autor: Adelina Mihai

31.08.2011, 00:07 5006
Pirelli, care are în prezent 19 fa­brici de anvelope pe patru continente, a anunţat ieri că până în 2014 va mai investi 150 de milioane de euro în fabrica de anvelope pentru autoturisme de la Sla­tina. Aceasta va ajunge la o producţie anuală de 10 milioane de unităţi (faţă de 4 mil. uni­tăţi cât avea anul trecut şi 7 mil. unităţi estimate pentru finele acestui an), devenind cea mai mare uzină de producţie de anve­lope pentru autoturisme din cadrul grupului.
De la intrarea pe piaţa locală în 2005 şi până la finele lui 2010, grupul Pirelli a investit peste 300 de milioane de euro în cele două fabrici din Slatina - una produce anvelope pen­tru autoturisme şi alta pro­duce cord metalic (struc­tura anvelopei) - şi în fa­brica de la Bumbeşti- Jiu (jud. Gorj), care produce din 2008 filtre pentru mo­toare diesel.
Peste 85% din producţie merg la export
"Proiectul de extindere a fabricii de la Slatina a fost demarat încă din 2008, însă procedurile au fost încetinite pe fondul crizei financiare. Din fabrica de anvelope din România se exportă peste 85% din producţie, cu precădere în Europa, dar şi în state precum Japonia sau SUA. Este o fabrică strategică pentru grup, iar prin dublarea capacităţii de producţie vom ajunge la investiţii totale de 450 de milioane de euro până în 2014", a spus Francesco Gori, administratorul grupului Pirelli. El a mai precizat că principalii clienţi din Europa ai fabricii din judeţul Olt sunt companii auto precum BMW, Mercedes sau grupul Volkswagen.
Pirelli devine astfel unul dintre cei mai mari investitori din judeţul Olt, unde lu­crea­ză în prezent aproape 61.000 de angajaţi care câştigă, în medie, câte 300 de euro net lunar, potrivit datelor Institutului Naţional de Statistică. Rata şomajului în Olt era la finele lunii iulie de 6,2%, mai mare cu aproape 1,5% faţă de media naţională.
Printre cei mai mari angajatori din Slatina, pe lângă Pirelli, se mai află produ­că­torul de aluminiu Alro, care avea 2.500 de angajaţi la finele lui 2010. Repre­zen­tanţii Pirelli nu au dorit să ofere detalii privind politica de salarizare aplicată în România prin comparaţie cu alte state în care com­pania este prezentă.
"Noile investiţii vor determina dublarea capacităţii de producţie, care se va face doar prin produse premium. Am reuşit în timp record să construim fabrica de la Slatina şi tot în timp record am reuşit să o extindem", a spus Marco Tronchetti Provera, 63 de ani, executivul italian care conduce grupul Pirelli. El a fost ieri prezent la un eveniment organizat la fabrica din Slatina, la care a participat şi premierul Emil Boc.
Ajutor de stat de 28 mil. euro
Din 2008 până în prezent, fabrica şi-a extins suprafaţa de la 100.000 de metri pătraţi la 160.000 de mp, urmând ca în 2014 să acopere o suprafaţă de 175.000 mp.
Premierul Emil Boc a spus ieri că investiţia Pirelli de la Slatina "are toate com­ponentele unei investiţii străine reuşite".
"După un an greu 2010, România a reuşit să iasă din recesiune şi avem trei tri­mestre de creştere economică conse­cu­tive. Deşi în acest moment România are un cadru economic stabil, iar deficitul bugetar este ţinut sub control, acesta este doar începutul ieşirii din criza economică", a spus Boc. El a adăugat că Guvernul va menţine o serie de măsuri care să-i ajute pe investitori - men­ţi­nerea cotei unice la 16%, neimpozitarea profitului investit şi acordarea de ajutoare de stat. O parte din suma anunţată pentru investiţiile Pirelli - 28 de milioane de euro - reprezintă ajutor de stat oferit de Guvern. Printre companiile care au luat ajutor de stat pentru investiţii se mai află investitorii străini de la Renault, Delphi Diesel Systems, Premium Aerotec sau Lufkin.
Mai angajează 300 de oameni
Pirelli a inaugurat fa­brica de anvelope din Ro­mânia în urmă cu cinci ani, unitate care avea o capa­ci­tate de producţie de patru milioane de anvelope pe an în 2010. Com­pania mai are în România o fabrică de cord me­talic tot în Slatina, în parteneriat cu Conti­nen­tal, unde a investit 25 de mi­lioane de euro. Prin divizia Ambiente, Pirelli a deschis în 2007 o fabrică de 27 de milioane de euro care produce filtre pentru auto­mobile.
Pirelli a avut anul trecut o cifră de afa­ceri de 242,5 milioane de euro, în creştere cu aproape 40% faţă de 2009 şi un profit net de 18,2 de milioane de euro (cu 7% mai mare ca anul anterior). Deşi spune că în prezent a ajuns la un număr de 2.400 de angajaţi, pe site-ul Ministerului de Finanţe compania raportează însă un număr de angajaţi de numai 1.654 de persoane în 2010, în creştere cu 185 faţă de anul anterior. Până în 2014, reprezentanţii companiei spun că vor mai angaja 300 de oameni, iar numărul total de angajaţi va ajunge la 2.700 de persoane. Principalii competitori ai Pirelli pe piaţa locală sunt Continental, Autoliv România, Michelin, Schaeffler sau Takata-Petri.
Inginerii români de la Pirelli fac training cu 100 de mexicani la Slatina
Pirelli va construi o fabrică de anvelope şi în Mexic, iar 100 de tineri mexicani sunt instruiţi în prezent în România. "Dacă în urmă cu câţiva ani românii care voiau să lucreze la Pirelli erau «studenţi» şi se deplasau în Turcia şi în Germania pentru a fi instruiţi, ei au devenit acum «profesori» pentru angajaţii noi din ţările în care ne extindem", a spus Francesco Gori, administratorul grupului Pirelli.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO