Grupul Smithfield, principalul jucător de pe piaţa cărnii de porc din România, dar şi unul dintre cei mai importanţi jucători din acest sector pe plan mondial, a marcat dezvoltarea pe plan local, prin mai multe achiziţii, dezvoltând de la zero un grup cu afaceri de circa 2 miliarde de lei, conform unei analize a ZF.
Ultima pe lista de achiziţii a companiei care are în spate gigantul chinez WH Group este un producător român de preparate din carne sub marcă proprie pentru canalul de retail - Goodies Meat Production SRL. Recent, pe lista Smithfield s-a aflat şi Cris-Tim, controlată de familia Timiş, însă, conform surselor ZF, discuţiile privind un parteneriat au fost întrerupte. Ultima tranzacţie semnată de Smithfield a fost preluarea Maier Com din Arad, deţinută de antreprenorul Radu Maier. Anterior, Smithfield a semnat achiziţia Elit Cugir şi Vericom 2001 de la omul de afaceri Dorin Mateiu. De altfel, achiziţia Elit a însemnat şi intrarea Smithfield pe piaţa de mezeluri. De-a lungul timpului, pe lista de negocieri a Smithfield s-a aflat şi Caroli, conform datelor ZF de la acea vreme, însă nu s-a semnat niciun acord.