Companii

Soluţiile de mobilitate revin: Compania Lime, curtată de Uber, scoate cele 1.000 de trotinete electrice pe străzile din Bucureşti

Soluţiile de mobilitate revin: Compania Lime, curtată de Uber, scoate cele 1.000 de trotinete electrice pe străzile din Bucureşti

Autor: Alexandra Cepăreanu

15.05.2020, 12:54 129

Compania americană Lime, care le pune la dispoziţia utilizatorilor de smart­phone-uri o soluţie de transport cu trotinete electrice, îşi reia activitatea pe piaţa locală şi scoate cele 1.000 de trotinete electrice pe străzile din Capitală.

„Trotinetele electrice oferă un mijloc de transport alternativ eficient pentru cei care doresc să călătorească în aer liber, conform standardelor de distanţare socială. Pe baza experienţei noastre globale, ştim că nevoia de opţiuni individuale de mobilitate creşte odată cu aplatizarea curbei de COVID-19”, a spus Luca Mateescu, operations manager pentru Lime România.

Lime a intrat pe piaţa locală în urmă cu un an, iar Capitala a generat pentru companie peste 1 milion de călătorii înainte de pandemia de Covid-19.

„Continuăm să fim concentraţi pe construirea unei afaceri durabile şi Bucurestiul a dat dovadă atât de existenţa unei cereri pentru serviciul nostru, dovedită prin cele peste 1 milion de curse, dar mai mult, această cerere este una pentru uzul zilnic, cu peste 40% utilizatori optând pentru trotineta electrică în defavoarea autoturismului personal.”

De asemenea, pentru siguranţa publicului, Lime a intensificat măsurile de igienă şi de dezinfectare a trotinetelor electrice.

„Am îmbunătăţit metodele de curăţare şi am crescut frecvenţa de dezinfectare a scuterelor. Curăţăm toate părţile trotinetei care sunt atinse de oameni.Oricine simte nevoia unui plus de siguranţă, poate purta mănuşi de unică folosinţă în timp ce conduce trotineta sau poate dezinfecta ghidonul înainte de a închiria.”

Luca Mateescu spune că piaţa trotinetelor electrice va creşte, „deşi, pe termen scurt, vom observa o creştere graduală. Preconizez o creştere a nevoii pentru astfel de soluţii de micro-mobilitate, noi fiind pregătiţi să supravieţuim şi să ieşim învingători din această criză.”

El a adăugat că antreprenorii români trebuie să găsească soluţii pentru ca businessurile lor să poată traversa cu brio această perioadă generată de noul virus. „Pe măsură ce economiile locale încep să se reconstruiască după COVID-19, antreprenorii şi startup-urile ar putea fi motorul pentru a readuce oamenii la muncă. Instituţiile, companiile şi oraşele trebuie să lucreze mână în mână pentru a menţine cetăţenii în mişcare şi sănătoşi. Este vital să nu pierdem progresul pe care l-am făcut până acum. Pandemia de COVID-19 nu ar trebui să ne împiedice să găsim modalităţi inovatoare de a accelera progresul.”

Potrivit unui anunţ publicat de Lime la începutul lunii mai, compania de ridesharing Uber conduce o rundă de finanţare de 170 milioane de dolari pentru start-up-ul de trotinete electrice. Ceilalţi investitori care participă la această rundă de finanţare sunt: fondul de investiţii Bain Capital Ventures, gigantul Alphabet şi braţul de investiţii al Alphabet, GV.

În cadrul tranzacţiei, Uber va transfera propria companie de trotinete şi scutere electrice, Jump, către Lime, urmând ca aplicaţiile pentru cele două servicii să fie integrate.

De asemenea, Brad Bao, CEO-ul Lime, va deveni preşedintele companiei, în timp ce Wayne Ting ,actualul şef operaţional, va deveni noul CEO, potrivit CNBC.

 
AFACERI DE LA ZERO