Companii

Sorin Chinde, vicepreşedintele Grampet: Eficienţa transportului feroviar de marfă din România este mult sub cea a ţărilor din regiune.Trenurile de marfă circulă cu o viteză medie de 15-17 km pe oră

Videoconferinţa ZF & Raiffeisen Bank

Sorin Chinde, vicepreşedintele Grampet: Eficienţa...

Autor: Mirabela Tiron

15.09.2022, 11:29 203

Eficienţa transportului  feroviar de marfă din România este mult sub cea a ţărilor din regiune, trenurile de marfă circulă cu o viteză medie de 15-17 km pe oră, potrivit lui Sorin Chinde, vicepreşedintele Grampet.

„UE împinge politica de transporturi în favoarea transportului  feroviar datorită angajamentelor de mediu. Până în 2030 cam 30% din mărfurile de pe rutier ar trebui transferate către rutier şi feroviar. Pe calea ferată avem 50 milioane de tone anual de mărfuri, pe rutier 260 de milioane de tone de marfă, dacă mutăm 30% şi pe fervoiar şi naval ar înseamna că traficul feroviar ar trebui să crească cu 80%, un procent extraordinar de mare, foarte greu de atins. Este nevoie de terminale intermodale dar şi de resurse, echipamente, vagoane, locomotive, resursa umană. Un mecanic de locomotivă se pregăteşte în 3 ani”, a spus Sorin Chinde, vicepreşedintele Grampet în cadrul videoconferinţei „Cum poate salva mediul transportul feroviar? Cum creştem calitatea deplasării pe calea ferată pentru a nu pierde trenul tranziţiei la un transport nepoluant?”, realizată de ZF cu Raiffeisen Bank.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO