Piaţa locală a cimentului se va situa anul acesta la un nivel decirca jumătate de miliard de euro, în condiţiile în care prognozelesunt de stagnare sau creştere foarte mică, estimează Mihai Rohan,preşedintele patronatului din industria cimentului CIROM şipreşedinte al consiliului de administraţie al producătorului deciment Carpatcement.
"Piaţa cimentului s-a situat anul trecut la aproximativ 500 demilioane de euro, iar anul 2011 va aduce o valoare similară", aspus Rohan după o conferinţă a patronatului CIROM cu prilejulaniversării a 20 de ani de la înfiinţare.
CIROM reuneşte zece membri, printre care şi cinci firmemultinaţionale: HeidelbergCement, Holcim, Lafarge, Saint-Gobain şiCarmeuse.
Producţia de ciment a înregistrat o scădere de circa 11% în2010, la 6,9 milioane de tone, în timp ce consumul intern s-a reduscu 12%, la 6,85 milioane de tone. Dacă anul acesta piaţa cimentuluiar putea stagna sau înregistra un avans de 1-2%, în 2012, anelectoral, ar urma să crească cu 3-5%, datorită lucrărilor deinfrastructură sau inginereşti, a explicat Rohan.
Pe de altă parte, producţia de ciment a înregistrat în primultrimestru un avans de circa 13%, până la 798.000 de tone, în timpce vânzările au crescut în aceeaşi perioadă cu 7,6%, până la734.000 de tone.
Din producţia de ciment 10% merg în prezent către sectorulinfrastructurii, însă această pondere ar putea creşte în condiţiileîn care ar urma să înceapă o serie de lucrări pentru construcţiaCoridorului IV paneuropean de autostrăzi, dar şi pentru altedrumuri naţionale şi variante ocolitoare.
Piaţa locală a materialelor de construcţii s-a ridicat anultrecut la 4,4 miliarde de euro, potrivit lui Rohan.
În altă ordine de idei, preşedintele CIROM a criticat şi ritmuldestul de încet de construire a autostrăzii Bechtel, pentru careMinisterul Transporturilor a plătit deja 1,2 miliarde de euro, însănu sunt finalizaţi decât 52 de kilometri, pe ruta Câmpia Turzii -Gilău.
"Se împlinesc şapte ani de când Bechtel a început autostrada,iar succesul e imens: am făcut până acum 52 de kilometri, probabilcă în următorii 20 de ani se vor face încă 52. În ritmul în care seconstruieşte acum, probabil în 120-130 de ani va fi gata autostradaBucureşti - Oradea", a arătat Rohan.
Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels