Antreprenorii care au apelat la dezvoltarea în franciză spun că acest sistem le-a permis să îşi scaleze rapid afacerea pentru a ajunge la zeci sau sute de unităţi la nivel naţional.
Este cazul unor companii precum 5 to go (cafenele), Simigeria Petru (simigerii/covrigării), Logiscool (educaţie) şi Folder (papetărie).
Radu Zaharia, director de dezvoltare francize la Simigeria Petru, spune că este o soluţie şi pentru parteneri pentru că e mult mai profitabil să preiei o afacere deja construită şi să o operezi în franciză decât să începi de la zero.
Dar, dincolo de brandurile locale care operează în acest sistem, există şi grupuri internaţionale care îl folosesc, fie pe plan autohton, fie la nivel mondial. Cel mai recent exemplu este cel al Avon, companie activă pe piaţa cosmeticelor.
Iar loc de dezvoltare există încă.
Franchwise, companie de consultanţă specializată în domeniul francizelor din România, va organiza pe 15 şi 16 octombrie, la hotelul Radisson Blu din Bucureşti, evenimentul Franchwise Summit, care va aduce laolaltă antreprenori şi consultanţi români şi internaţionali.