Companii

Ce spune Auchan despre pariul pe casele de marcat 100% self-checkout? Tiberiu Dăneţiu, Auchan: Noile case nu elimină casierii, ele sunt doar hibride, pot fi folosite atât de casieri, cât şi de clienţi. Niciun casier nu este disponibilizat şi nici nu va fi

În prezent, în reţeaua de magazine Auchan (hipermarketuri, supermarketuri şi magazine de proximitate) există un total de 1.130 de case de marcat (de toate tipurile şi generaţiile: clasice, self-checkout, simple, hibride etc.).

În prezent, în reţeaua de magazine Auchan (hipermarketuri, supermarketuri şi magazine de proximitate) există un total de 1.130 de case de marcat (de toate tipurile şi generaţiile: clasice, self-checkout, simple, hibride etc.).

Autor: Cristina Roşca

11.03.2023, 00:08 4768

Auchan operează în România hipermarketuri, supermarketuri, magazine de proximitate şi online În ceea ce priveşte magazinele mai mari, în fiecare unitate există între 15 şi 50 de case de marcat În mod normal, din cauza lipsei de personal, puteau fi deschise doar 20 din 50 de case Astăzi, toate cele 50 de case sunt deschise simultan, spun reprezentanţii Auchan.

Retailerul Auchan a anunţat în urmă cu circa trei săptă­mâni că a început remode­larea caselor de marcat din magazinele din România astfel încât, în finalul procesului, 100% dintre acestea să poată fi folosite în regim de self-checkout. Grupul francez a fost pri­mul care a anunţat această măsură la ni­velul întregii reţele locale, dar acest tip de case de marcat nu reprezintă o noutate în România sau în alte ţări. Mai exact, primele astfel de sisteme au fost introduse în retailul autohton acum circa şase ani, pentru a fi ulterior preluate de aproape toţi jucătorii. Mai mult, în primăvara lui 2021, Carrefour inaugura la Sfântu Gheorghe primul hiper­market cu case 100% self-checkout.

Aceste sisteme au câştigat rapid te­ren în toată lumea, însă decizia recentă a Auchan de a le fo­losi în toate magazinele din România a ridicat o serie de întrebări şi situaţii. U­nele voci spun că robo­ti­zarea retailului ar putea duce la pierderea locuri­lor de muncă pentru ze­cile de mii de casieri din România, marile reţele de supermarketuri şi hipermar­keturi numărându-se printre cei mai mari angajatori locali. Alte voci de­plâng faptul că acest sistem îi transformă pe clienţi în casieri, mai exact că oamenii ajung să plătească pentru a munci în slujba retai­lerilor. Sunt însă şi aceia care văd avantajele acestor case de marcat de tip self-checkout, unul dintre cele mai importante fiind timpul mai scurt petrecut în magazin.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO