♦ Auchan operează în România hipermarketuri, supermarketuri, magazine de proximitate şi online ♦ În ceea ce priveşte magazinele mai mari, în fiecare unitate există între 15 şi 50 de case de marcat ♦ În mod normal, din cauza lipsei de personal, puteau fi deschise doar 20 din 50 de case ♦ Astăzi, toate cele 50 de case sunt deschise simultan, spun reprezentanţii Auchan.
Retailerul Auchan a anunţat în urmă cu circa trei săptămâni că a început remodelarea caselor de marcat din magazinele din România astfel încât, în finalul procesului, 100% dintre acestea să poată fi folosite în regim de self-checkout. Grupul francez a fost primul care a anunţat această măsură la nivelul întregii reţele locale, dar acest tip de case de marcat nu reprezintă o noutate în România sau în alte ţări. Mai exact, primele astfel de sisteme au fost introduse în retailul autohton acum circa şase ani, pentru a fi ulterior preluate de aproape toţi jucătorii. Mai mult, în primăvara lui 2021, Carrefour inaugura la Sfântu Gheorghe primul hipermarket cu case 100% self-checkout.
Aceste sisteme au câştigat rapid teren în toată lumea, însă decizia recentă a Auchan de a le folosi în toate magazinele din România a ridicat o serie de întrebări şi situaţii. Unele voci spun că robotizarea retailului ar putea duce la pierderea locurilor de muncă pentru zecile de mii de casieri din România, marile reţele de supermarketuri şi hipermarketuri numărându-se printre cei mai mari angajatori locali. Alte voci deplâng faptul că acest sistem îi transformă pe clienţi în casieri, mai exact că oamenii ajung să plătească pentru a munci în slujba retailerilor. Sunt însă şi aceia care văd avantajele acestor case de marcat de tip self-checkout, unul dintre cele mai importante fiind timpul mai scurt petrecut în magazin.