Companii

Staer: Vanzarile de mobila cresc cu 40% in lunile de vara, ca urmare a finalizarii proiectelor de locuinte

Staer: Vanzarile de mobila cresc cu 40% in lunile de vara, ca urmare a finalizarii proiectelor de locuinte

Click pentru imaginea marita

07.07.2008, 19:31 101

"De obicei, in lunile de vara vanzarile de mobilier sunt mai mari decat in prima jumatate a anului, datorita finalizarii in aceasta perioada a unui numar mai mare de locuinte si ansambluri rezidentiale, dar si datorita faptului ca vara romanii obisnuiesc sa isi renoveze locuintele si implicit sa le reamenajeze. Tot vara se intorc in tara, in vacanta, multi romani plecati la munca in strainatate, cu resurse financiare suplimentare, care de multe ori sunt investite in achizitii de valoare ridicata, implicit in mobilarea si decorarea locuintelor", a spus Laura Matei, marketing manager al Staer.
Compania a inregistrat in primele patru luni ale acestui an, o cifra de afaceri de 30 mil. lei (8,2 mil. euro), in crestere cu 17% comparativ cu nivelul de 25 mil. lei (7,4 mil. euro) din perioada similara a anului trecut. Pentru intregul an 2008, tinta Staer a fost stabilita la 40 mil. euro. "Cresterea vanzarilor se datoreaza pe de o parte campaniilor de comunicare derulate in aceasta perioada, dar si diversificarii ofertei", a precizat Matei.
In 2007, Staer a raportat un profit net de 1,8 mil. euro, la o cifra de afaceri de 30,4 mil. euro. "Ne asteptam la cresteri mai mari de vanzari in a doua perioada a anului, cand urmeaza sa deschidem alte showroomuri, situate in parcuri de retail ce atrag de obicei un flux ridicat si constant de clienti", a adaugat Matei.
In prezent, Staer opereaza 25 de magazine, urmand ca pana la sfarsitul anului reteaua sa ajunga la 30 de unitati.
"Nu am modificat targetul initial, dar atingerea lui depinde de ritmul de derulare al lucrarilor de constructie de catre dezvoltatorii proiectelor imobiliare, aceste noi showroom-uri fiind situate in viitoare parcuri de retail", a mai spus Matei.
De la inceputul acestui an, Staer a deschis un magazin la Vaslui, urmatoarea locatie vizata fiind Brasovul.
Circa 30% din vanzarile Staer sunt in rate, iar cele mai mari rulaje se inregistreaza in magazinele din orasele mari, precum Bucuresti, Brasov, Constanta, Iasi, Galati, Arad, "datorita numarului mai mare de locuitori dar, si puterii de cumparare mai ridicate".
In 2007, Staer a inchis 9 magazine, in general cu suprafate de vanzare mai mici, cum au fost cele din Tecuci, Braila sau Husi. Alte 4 magazine au fost relocate la Bucuresti, Arad, Targu-Mures si Buzau, "relocari ce au urmarit fie expunerea pe spatii mai mari, fie amplasarea in locatii mai bune in orasul respectiv".
"Pe viitor, nu intentionam sa mai inchidem alte magazine din reteaua Staer, ci, eventual, sa relocam unele din ele in favoarea unor showroomuri cu suprafate generoase de expunere. De asemenea, vom redeschide showroomuri Staer in parcuri de retail in orase in care am fost prezenti in trecut cu suprafete mici", a mai spus Matei.
Produsele cu cele mai mari vanzari ale Staer sunt bucatariile, canapelele, paturile, sau corpurile de biblioteca.
Staer detine o fabrica de mobilier in Galati, care se intinde pe o suprafata de 40.000 de metri patrati, din care 18.000 de metri patrati suprafata construita, si produce mobilier tapisat (canapele si fotolii), mobilier corp (biblioteci, comode, birouri, bucatarii) sau piese de mobilier separate.
Pe piata mobilei, estimata anul trecut la 1,1 mld. euro, concureaza companii precum Mobexpert, IKEA, Elvila, Neoset, Staer. Principalii zece producatori si retaileri de mobila de pe piata locala au cumulat anul trecut vanzari de peste jumatate de miliard de euro, in crestere cu 60% comparativ cu 2006. Pentru 2008 cresterea pietei de mobila este estimata la peste 10%.
Deschiderea de catre IKEA anul trecut a primei unitati din zona comerciala Baneasa a deschis apetitul altor retaileri.
Primul dintre ei, grupul austriac kika, are programata pentru sfarsitul acestui an deschiderea primului sau magazin in Romania.
Cei mai multi retaileri romani sunt concentrati pe segmentele redus si mediu de pret, iar intrarea agresiva a strainilor se va resimti in primul rand in afacerile lor. Pana acum, extinderea a fost favorizata de investitiile puternice din constructii si de lipsa unei concurente din afara.

Piata interna de mobila
A fost estimata la 1,1 mld. euro in 2007, iar pentru anul acesta avansul se preconizeaza ca va depasi 10%;
Sectorul constructiilor este pricipalul factor care impulsioneaza vanzarile in retail;
Cei mai multi retaileri romani sunt concentrati pe segmentele redus si mediu de pret;
Principalii zece producatori si retaileri de mobila de pe piata locala au cumulat anul trecut vanzari de peste jumatate de miliard de euro, in crestere cu 60% comparativ cu 2006.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO