Companii

Start-up cu 8.000 de euro. Doi absolvenţi de Politehnică fac un business din producţia unui joc de educaţie financiară

Start-up cu 8.000 de euro.  Doi absolvenţi de Politehnică fac un business din producţia unui joc de educaţie financiară

Jocul realizat Nicu Naum şi Marius Fulgu a fost distribuit către lanţuri de librării ca Diverta, Humanitas, dar şi în magazinele online

Autor: Mirabela Tiron

14.12.2011, 22:03 5183

Nicu Naum şi Marius Fulgu, doi tineri de 27 de ani, absolvenţi ai Universităţii Politehnice din Bucureşti, au pus în urmă cu doi ani bazele propriei afaceri pe piaţa jocurilor de educaţie financiară, înfiinţând compania DMN Partners.

Dacă iniţial au fondat această companie pentru a oferi servicii de web design, cei doi tineri antreprenori, pasionaţi de zona de finanţe, au decis să creeze şi propriul joc de strategie financiară, după modelul cunoscutului joc Cash Flow, inventat de investitorul şi autorul american Robert Kiyosaki.

"Investiţia iniţială pe care am făcut-o a fost de 8000 de euro, bani din surse proprii. Am creat un joc de tip boardgame, care să contribuie la educaţia financiară a tinerilor din România, aşa cum jocul Cashflow o face în alte părţi ale lumii", susţine Nicu Naum. Jocul de numeşte Financial City şi este un joc de societate, creat pentru a fi interactiv, dar în acelaşi timp şi pentru a oferi cunoştinţe de bază în domenii ca Bursă, Imobiliare şi Business. Jocul se adresează tinerilor peste 14 ani şi adulţilor şi poate fi jucat de 2 până la opt jucători.

Nicu Naum şi Marius Fulgu au început să caute o tipografie care să le realizeze jocul şi au găsit o companie din Galaţi, cu care au început parteneriatul.

La începutul anului trecut cei doi aveau deja 400 de exemplare din acest joc în stoc, care s-au vândut către lanţuri de librării ca Diverta, Humanitas, dar şi în magazinele online.

"Este dificil să ai o afacere în România dacă ne raportăm la nivelul ridicat al birocraţiei şi al taxelor ce trebuie plătite. În rest nu consider că sunt diferenţe majore între a face business în România comparativ cu alte ţări din zonă", a spus Nicu Naum, menţionând că până acum firma este pe pierdere.

Anul trecut, firma DMN Partners a avut o cifră de afaceri de circa 28.000 de lei şi pierderi de 3.800 de lei, potrivit datelor de la Ministerul de Finanţe.

Tânărul antreprenor a mai explicat că pe parcursul dezvoltării activităţii au fost greşeli pe care le-au făcut, una dintre acestea fiind subes­ti­marea costului de vânzare pentru joc şi supra­estimarea pieţei de boardgames din Ro­mânia. Jocul Financial City se vinde la preţul de 150 de lei pe piaţă. Dacă anul acesta au vândut 400 de jocuri, pentru anul viitor cei doi esti­mează că vor ajunge la 1.000 de jocuri.

"Căutam un partener în China care să poată produce pentru noi un lot de 1.000 de bucăţi, pentru a reduce costurile de producţie. De obicei acolo se produc loturi de minim 10.000 de bucăţi, ceea ce ar depăşi bugetul actual", a declarat el.

Aproape 95% din jucăriile care se vând pe piaţa locală sunt aduse din import, restul fiind produse în România. Printre jucăriile produse în ţară se numără jocul de remi, jocurile de şah, table sau cele de puzzle. Anul trecut, piaţa locală a jucăriilor (care include şi articole de în­grijire a copilului-babe care) era estimată la 180 mil. euro, potrivit datelor disponibile. Doar piaţa de jocuri este estimată la 80-100 mil. euro.

"Extinderea o vedem în două direcţii. Plănuim să lansăm o versiune în limba engleză pentru piaţa internaţională şi să colaborăm cu multinaţionale cu prezenţă în România, în sensul personalizării jocului. Am avut o astfel de colaborare recent. Compania Kruk International a oferit 60 jocuri cadou, în cadrul unei conferinţe".

Printre producătorii locali de jucării se numără şi companiile BioToys, care produce jucării de lemn pe care le exportă, StarCons, CID Design, D-Toys. Cei mai mari distribuitori de jucării de pe piaţă sunt Noriel, Simba Toys, Diverta, Peak Toys.

AFACERI DE LA ZERO