Companii

Stat versus privat. Elena Călin, CEO UP! Your service Romania: Pe o scară de la unu la zece aş da 5 serviciilor publice oferite de stat şi între 7 şi 10 companiilor private

Autor: Iulian Tenchiu

21.04.2021, 08:00 106

La capitolul servicii publice, statul român încă are probleme majore în asigurarea unor astfel de facilităţi către cetăţeni. La polul opus, mediul privat a reuşit şi să asigure livrarea de servicii impecabile către clienţi, pentru că supravieţuirea companiilor private depinde şi de acest aspect, printre altele.

„Pe o scară de la unu la 10, eu, în momentul de faţă, aş da un 5 serviciilor publice oferite de stat. Asta este nivelul la care suntem. Cred că companiile private au învăţat ce înseamnă să nu ai servicii, de nevoie. Ele ştiu ce înseamnă să nu ai clienţi, dacă nu le oferi servicii bune. La companiile private oscilăm undeva între 7 şi 10, depinde de la companie la companie şi de la industrie la industrie.” a declarat Elena Călin, CEO UP! Your service Romania.

Potrivit CEO-ului UP!, pentru ca calitatea serviciilor publice oferite de stat să se îmbunătăţească, acesta trebuie îşi privească cetăţenii aşa cum companiile private îşi privesc clienţii şi să nu se mai bazeze pe depedenţa acestora de anumite servicii. Totodată, pentru îmbunătăţirea serviciilor publice, statul trebuie să ţină cont de părerea cetăţenilor şi să realizeze schimbări conforme cu aceasta.

„Ca statul să-şi îmbunătăţească serviciile publice, trebuie să plece de la ideea că el creează valoare pentru cetăţean. Companiile private se luptă pentru a câştiga noi clienţi şi pentru a-i păstra. Statul nu duce această luptă, el are clienţii săi care sunt depedenţi de anumite servicii şi nu există dorinţa de a-i păstra, pentru că clienţii sunt oricum depedenţi de serviciile respective. Mai mult, companiile private fac îmbunătăţiri pe baza recenziilor venite de la clienţi, această lecţie trebuie s-o înveţe şi statul.”

 
AFACERI DE LA ZERO