Companii

Statistic, consumul de alimente „duduie“. În piaţă optimismul este însă mai temperat

Statistic, consumul de alimente „duduie“. În piaţă...

Autor: Cristina Roşca

05.08.2015, 00:07 790

Vânzările de alimente, băuturi şi ţigări au crescut cu 22% în iunie comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, arată datele statistice. Cifrele amintesc de anii de boom când consumul „galopa“ şi era principalul motor al economiei locale.

Avansul din luna iunie vine ca urmare a reducerii TVA la alimente de la 24% la 9% şi ca urmare a faptului că vremea bună a susţinut vânzările unor produse precum apa minerală, berea sau îngheţata, care prin tradiţie, se consumă mai mult vara. 

Trendul ascendent al vânzărilor este confirmat de jucătorii din piaţă - producători şi retaileri, însă cifrele vehiculate de aceştia sunt mai mici, avansul fiind mai „temperat“. „Am avut o creştere a vânzărilor în luna iunie de două cifre (peste 10% - n.red.), dar nu la nivelul anunţat de INS. Driverii de creştere sunt fructele, legumele şi carnea“, spune Daniel Cîrstea, directorul general al lanţului de supermarketuri Profi.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO