Companii

Stefano Albarosa, AIC Group - Ford Trucks: Camionul nu mai este obiectul afacerii, camionul devine mijlocul prin care sunt oferite servicii

Stefano Albarosa, AIC Group - Ford Trucks: Camionul nu...

Autor: Bogdan Alecu

18.02.2023, 09:00 3888

Finanţările, închirierile de camioane, service-urile, serviciile de tip trade-in, buy-back şi vânzări de second-hand vor reprezenta o cotă tot mai mare din businessul vânzărilor de camioane pe măsură ce electrificarea va aduce o durată de viaţă mai mare, dar şi venituri mai mici din cauza mentenanţei mult mai simple.

Electrificarea în transporturi va duce la o creştere puternică a preţurilor camioanelor - dacă în 2018-2019 un cap-tractor diesel putea fi cumpărat cu circa 80.000 de euro, acum preţurile au trecut de 110.000 de euro, iar unul electric cu baterii de peste 500 kWh poate costa între 300.000 şi 350.000 de euro, motiv pentru care acestea nu mai sunt înlocuite la 3-5 ani, ci la 8-10 ani.

„Diferenţa dintre mentenanţa unui camion electric şi unul termic este de la 4.000 la 400 de euro, sunt două pla­nete diferite. Cele electrice sunt uşor de reparat şi mentenanţa este mai simplă. Nu vom putea pur şi simplu peste noapte să renunţăm la o cotă mare din cifra de afaceri provenită din acestea şi deja ne gândim ce vom face mai departe - vindem asigurări, finanţare, trade-in, buy-back“, a explicat Stefano Albarosa, CEO al AIC Group, compania care importă camioanele Ford Trucks pe piaţa locală.

„Spre 2028-2029 vom putea vorbi de o cotă a serviciilor de peste 75%, faţă de 50% în 2025. Acum deja camionul nu mai este obiectul afacerii, camionul devine mijlocul prin care sunt oferite servicii.“

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO