Companii

Steilmann isi extinde reteaua cu 20 de magazine si trece de 110 mil. euro

Steilmann isi extinde reteaua cu 20 de magazine si trece de 110 mil. euro

Romeo Pomponiu detine 49% din Steilmann Bukarest, companie care coordoneaza si businessul din Europa Centrala si de Est, din Cehia, Ungaria sau Bulgaria.

07.04.2008, 14:48 470

Steilmann detine in prezent 60 de magazine la nivel local, strategia grupului vizand crearea unei retele de 100 de magazine pana la sfarsitul anului 2009.
"Investitia in amenajare ajunge la circa 500 de euro pe metrul patrat, in conditiile in care un magazin are intre 200 si 300 de metri patrati", a declarat Romeo Pomponiu, director general al Steilmann Bukarest, care detine si 49% din titlurile companiei.
Miro Radici, grupul italian care a preluat la sfarsitul anului 2006 brandul Steilmann la nivel international, a stabilit ca proiectul de dezvoltare al Steilmann Bukarest sa includa si preluarea administrarii retelelor de magazine Steilmann in Europa Centrala si de Est, in tari precum Cehia, Bulgaria, Ungaria sau Republica Moldova.
"Vom mai deschide, la inceputul anului viitor, doua magazine in Sofia, unde deja suntem prezenti cu o unitate, iar anul acesta ne vom mai extinde cu un magazin in Chisinau. De asemenea suntem in discutii pentru a ne dezvolta reteaua de 10 magazine pe care o avem in Cehia si unde vrem sa ajungem la 20 de unitati", spune Pomponiu, care mai are planuri concrete de extindere si in Ungaria, Polonia si Rusia.
"La nivel local suntem prezenti de 15 ani in aproape toate orasele tarii, indiferent ca este un oras mare ca Timisoara sau Cluj, sau un oras mai mic, cum sunt Satu Mare, Baia Mare sau Suceava. Initial am pornit cu magazinele stand-alone, in marile centre, pe strazile pietonale, dar moda si vadul este foarte schimbator. In Bucuresti, de exemplu, unde nu exista o strada pietonala, jucatorii s-au indreptat spre malluri", explica Pomponiu.
In prezent aproape jumatate din unitatile deschise sub brandul Steilmann sunt prezente in malluri, iar strategia de dezvoltare a companiei include tot mai mult aceste centre comerciale, mai ales dupa ce dezvoltatorii au anuntat zeci de proiecte in urmatorii trei ani.
"Hotararea de a patrunde intr-un astfel de centru comercial se ia dupa o analiza foarte amanuntita din punct de vedere al mixului de chiriasi, al marketingului si al calitatii investitiei. Nu putem intra, de exemplu, intr-o galerie comerciala a unui hipermarket, pentru ca in primul rand brandul ne impune anumite reguli pe care nu le putem depasi", este de parere directorul general al Steilmann Bukarest.
Cifra de afaceri din retail a ajuns anul trecut la aproximativ 21 de milioane de euro la nivel local, iar pentru acest an este estimata o crestere de peste 10%, ceea ce inseamna afaceri de peste 23 de milioane de euro. Veniturile companiei se ridica insa la peste 100 de milioane de euro, valoare care include atat afacerile din retail in tarile pe care Steilmann Bukarest le are in subordine, cat si partea de productie. "Pentru 2008 estimam o crestere de doua cifre, ceea ce inseamna ca businessul va trece de 110 milioane de euro", spune Pomponiu.
In Romania, compania detine sapte fabrici in orase ca Satu Mare, Craiova, Sibiu, Sighetul Marmatiei si Mangalia, numarul angajatilor ajungand in prezent la aproximativ 4.000 de persoane. "In cele sapte unitati se produce anual un volum de circa 10 milioane de confectii, din care aproape 80% sunt destinate exportului. Lucram si pentru magazinele noastre, pe viitor intentionand sa crestem ponderea productiei pentru propriile magazine."
Pe langa brandul Steilmann, grupul Miro Radici mai detine in Romania un brand de imbracaminte, Fill Good, prezent in acest moment in cinci magazine, dar intentioneaza sa mai aduca doua branduri, in incercarea de a-si diversifica publicul la nivel local.
"Pana la sfarsitul anului vom mai deschide cinci magazine sub brandul Fill Good, iar in partea a doua a acestui an vom mai aduce alte doua branduri de imbracaminte, ale caror nume vor fi anuntate in viitorul apropiat", anunta Pomponiu.
La nivel local Steilmann este unul dintre retailerii cu cea mai extinsa retea de magazine dupa Leonardo, compania care comercializeaza incaltaminte si care detine la nivel local 146 de unitati, si retailerul de lenjerie intima Jolidon, controlat de omul de afaceri Gabriel Carlig, prezent cu 64 de magazine in cele mai mari orase ale tarii.
In ceea ce priveste productia, Steilmann intra in competitie cu producatori renumiti ca J&R Enterprise Grup, controlat de omul de afaceri Joseph Seroussi, si Braiconf, ambii activand si pe piata de retail, sub brandurile NO 36, respectiv Braiconf.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO