Companii

Stephen Stead, LaborMed: Vrem sa crestem profitabil, adica sa majoram vanzarile, dar si profitul operational

Stephen Stead, LaborMed: Vrem sa crestem profitabil, adica sa majoram vanzarile, dar si profitul operational

Stead s-a intors in Romania dupa doi ani in care a condus operatiunile celui mai mare producator polonez, Polpharma

14.05.2008, 17:35 84

"Vrem sa crestem profitabil, adica sa majoram vanzarile, dar si EBITDA (profit operational - n.red). Avem in plan un avans al vanzarilor medicamentelor cu prescriptie, dar si al OTC-urilor", a spus Stephen Stead intr-un interviu acordat ZF.
Anul trecut, marja EBITDA a LaborMed a fost de 30%, tinta conducerii companiei fiind de pastrare a acestui nivel, pe fondul cresterii in termeni de valoare. Unul dintre punctele nevralgice ale producatorului il reprezinta protofoliul de OTC-uri (cu sase produse in acest moment), segment pe care este prevazuta intarirea pozitiei.
In total, LaborMed aduce pe piata sase noi produse anul acesta: cinci in segmentul cardiovascular, cel mai important pentru LaborMed, unul in diabet, lansat recent si unul in sistemul nervos central.
"Am vrea sa crestem echipa comerciala pana la 80 de oameni. In prezent avem 50 de oameni, iar dintre acestia jumatate sunt externalizati. Vrem sa-i integram si pe acestia in echipa", spune Stead.
Aria cardiovasculara va ramane in topul vanzarilor LaborMed "desi este o zona foarte competitiva", noua conducere a LaborMed orientandu-se inspre intarirea pozitiei in diabet si sistem nervos central.
Costurile anuale pe care le implica o echipa comerciala de 80 de oameni sunt de ordinul a 2,5-3 mil. euro, in conditiile in care un singur reprezentant medical "costa" pe an circa 35.000 de euro.
"Investitiile in campaniile noastre de sales & marketing nu sunt atat de mari pentru ca sunt diferite de campaniile de promovare a OTC-urilor, in care investitiile ajung la 1-2 milioane de euro pe produs", a explicat Stead.
Pe de alta parte LaborMed este interesata de achizitia de licente, acesta fiind de altfel unul dintre modurile prin care jucatorii mari de generice isi dezvolta portofoliul. Aceasta marcheaza o schimbare a strategiei LaborMed, care pana acum isi dezvolta propriile produse.
In primele trei luni ale anului, vanzarile LaborMed au atins 6 mil. euro, la acelasi nivel comparativ cu perioada similara a anului trecut, in linie cu asteptarile. Targetul LaborMed pentru acest an il reprezinta atingerea unui nivel al vanzarilor de 40 mil. euro.
"Nu a fost o evolutie importanta, ceea ce nu este un lucru rau avand in vedere ca piata nu a mers foarte bine. Directorul comercial abia acum incepe sa-si construiasca departamentul. Probabil ca abia din septembrie vom putea vedea rezultatele. Suntem in faza in care ne pregatim, recrutam", a continuat Stead.
Produsele LaborMed sunt exportate in proportie de 5% din cifra de afaceri, procent care urmeaza sa creasca la 15% in urmatorii trei-patru ani.
"Exporturile sunt o alta zona care trebuie imbunatatita. Ne uitam sa vedem in ce masura putem directiona produse catre Rusia si Ucraina, incepem de asemenea sa ne uitam la posibilitati de export catre Germania. Discutam de exemplu cu companii din UK, care doresc sa utilizeze facilitatile noastre pentru contract manufacturing, si care in schimb ne dau produse", a spus Stead. In legatura cu companiile britanice, el a precizat ca sunt de talie mica, insa mai mari ca LaborMed.
LaborMed a fost preluata la inceputul acestui an de catre fondul de investitii Advent, pentru mai mult de 120 mil. euro. Ulterior acestei tranzactii, Advent l-a numit pe Stead la conducerea operatiunilor din Romania, dupa ce acesta a mai avut un mandat in cadrul producatorului Terapia, mandat incheiat in 2006.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO