Companii

Ştim ce mâncăm? Clienţii Carrefour, avertizaţi cu privire la pesticide. Retailerul a pus anunţuri la rafturile cu lămâi şi portocale privind continuţul de substanţe toxice din coajă

Autor: Florentina Niţu

15.07.2024, 10:00 5592

După cinci ani de presiuni asupra retailerilor să afişeze anunţuri vizibile privind conţinu­tul de pesticide din unele produse alimentare, Carrefour s-a aliniat indicaţiilor Protecţiei Consuma­to­rilor şi a pus anunţuri vizibile la sectoarele de citrice, adică de lămâi şi portocale, din magazine.

„Este o regulă de informare a consumatorului, în special pentru produsele vrac, unde se pierde uneori eticheta originală. Aceste fungicide sunt permise în anumite cantităţi în produse, dar în consum coaja nu face bine. În ultimii cinci ani, ANPC (Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor – n. red.) a pus presiune pe toată piaţă să informeze în mod clar consumatorii şi ar trebui să o facă toţi retailerii“, au explicat repre­zen­tanţii Carrefour România, retailer deţinut de investitori francezi.

Ei au răspuns la solicitarea ZF, care a văzut în magazinul Carrefour din incinta mallului Sun Plaza din Bucureşti anunţul: „Citricele comercializate în cadrul acestui raion pot fi tratate cu Imazalil/Thiabendazol“ şi „Coaja nu este recomandată consumului uman“. ANPC, la rândul său, a răspuns că decizia Carrefour vine şi în urma demersurilor făcute de reprezentanţii săi de a informa în mod vizibil consumatorul.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro