După cinci ani de presiuni asupra retailerilor să afişeze anunţuri vizibile privind conţinutul de pesticide din unele produse alimentare, Carrefour s-a aliniat indicaţiilor Protecţiei Consumatorilor şi a pus anunţuri vizibile la sectoarele de citrice, adică de lămâi şi portocale, din magazine.
„Este o regulă de informare a consumatorului, în special pentru produsele vrac, unde se pierde uneori eticheta originală. Aceste fungicide sunt permise în anumite cantităţi în produse, dar în consum coaja nu face bine. În ultimii cinci ani, ANPC (Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor – n. red.) a pus presiune pe toată piaţă să informeze în mod clar consumatorii şi ar trebui să o facă toţi retailerii“, au explicat reprezentanţii Carrefour România, retailer deţinut de investitori francezi.
Ei au răspuns la solicitarea ZF, care a văzut în magazinul Carrefour din incinta mallului Sun Plaza din Bucureşti anunţul: „Citricele comercializate în cadrul acestui raion pot fi tratate cu Imazalil/Thiabendazol“ şi „Coaja nu este recomandată consumului uman“. ANPC, la rândul său, a răspuns că decizia Carrefour vine şi în urma demersurilor făcute de reprezentanţii săi de a informa în mod vizibil consumatorul.