Companii

Strategia de criză a lui Wilms: Metro Punct

Strategia de criză a lui Wilms: Metro Punct

Autor: Diana Tudor Stoica

16.09.2010, 23:57 71

Duşan Wilms, şeful Metro şi cel mai puternic executiv dincomerţul românesc, crede că strategia pe care trebuie să o adopteorice comerciant în perioadă de criză este complet diferită de ceadin boom economic.

Unul dintre proiecte este dezvoltarea magazinelor de tip MetroPunct, cu suprafeţe cuprinse între 1.000 şi 3.000 de metri pătraţi,care sunt de câteva ori mai mici decât spaţiile cash & carryclasice. Deşi se adresează aceluiaşi tip de clienţi, acestemagazine, care necesită o investiţie medie de un milion de euro,sunt plasate în zone în care un magazin Metro Cash & Carry nuar avea un volum de business suficient de mare. Totuşi, pentru aatrage zilnic clienţii profesionişti, care ar fi trebuit săparcurgă distanţe mai mari până la un magazin Metro, comerciantulgerman a deschis până acum două astfel de spaţii.

"În loc să călătorească 60 de kilometri până la Baia Mare ca săfacă săptămânal aprovizionarea, un client poate merge acum zilnicla Metro Punct din Satu Mare pentru a-şi lua mărfurile; pentruprodusele care au un rulaj mai lent se poate duce în continuare laBaia Mare", susţine Duşan Wilms, director general al Metro Cash& Carry, cel mai mare comerciant de pe piaţa românească, cuafaceri de 1,23 mld. euro în 2009.

AFACERI DE LA ZERO