Companii

Strategia Marks & Spencer: magazine noi si relocari in spatii mai mari „daca piata o cere”

Strategia Marks & Spencer: magazine noi si relocari in spatii mai mari „daca piata o cere”

Richard Flint, managing director al Marks & Spencer: Nu vrem sa devenim discounteri. Incercam doar sa adaptam produsele la cererea din Romania

30.10.2009, 00:00 269

Marks & Spencer Marinopoulos Romania, companie care opereazala nivel local printr-un joint-venture reteaua de magazine Marks& Spencer, vede in Romania o piata cu potential de crestere inciuda crizei financiare care a condus in acest an la o contractie aconsumului si avanseaza un plan de cel putin doua noi unitati in2010.

"Grecia reprezinta in acest moment motorul de crestere albusinessului nostru, intrucat operam 25 de magazine acolo, dar credca in ciuda crizei, Romania, ca si celelalte tari din Balcani,ramane o oportunitate de extindere pe termen mediu si lung. Pentruanul viitor ne-am gandit la cel putin doua unitati pentruBucuresti, una dintre acestea urmand sa fie inaugurata in centrulcomercial Sun Plaza", a declarat pentru ZF Richard Flint, managingdirector al Marks & Spencer.

In prezent, compania detine opt magazine in Romania, ultimulfiind deschis ieri in centrul comercial Cotroceni Park pe douaniveluri avand o suprafata de 1.300 de metri patrati, dintre care1.100 de metri patrati reprezinta spatiu de vanzare.

Marks & Spencer este astfel unul dintre cei mai marichiriasi ai ultimului mall deschis in Romania alaturi de C&A(3.300 mp), Reserved (1.100 mp), Intersport (1.100 mp) sau Inditex,care a inchiriat circa 4.000 de metri patrati pentru sapte din celeopt branduri pe care le detine la nivel international, cea mai maresuprafata fiind ocupata de Zara (1.250 mp).

"Strategia noastra include atat noi deschideri, in functie deoportunitatile pe care le avem in piata, cat si relocari demagazine, chiar daca in interiorul acelorasi centre comerciale, inspatii mai mari pentru a extinde gama de produse. Nu vom inchideniciun magazin in Romania", spune Flint. Anul trecut, compania amutat magazinul din Baneasa Shopping City intr-o zona centrala amallului, dubland in acelasi timp si suprafata de vanzare.

"O parte din strategia noastra implica extinderea suprafetelor.Daca este cerere, incercam sa marim capacitatea magazinelornoaste", explica managing directorul M&S.

In ce priveste comportamentul consumatorului, directorulcompaniei admite ca au fost schimbari generate de criza, mai alesca nu exista nicio categorie de clienti care sa nu fi fost afectatain aceasta perioada. "Nu vrem sa devenim discounteri. Incercam doarsa adaptam produsele la cererea din Romania", concluzioneazaFlint.

Romania reprezinta a doua piata dupa Grecia ca vanzari, companiaruland anul trecut afaceri de 9,2 mil. euro, in crestere cu circa20% fata de anul anterior, cand a raportat 7,6 mil. euro, potrivitdatelor de pe Ministerul de Finante. Cu toate acestea, de la unprofit de 0,6 mil. euro in 2007, retailerul a inregistrat pierderianul trecut de circa 0,3 mil. euro.

Magazinele Marks & Spencer din Grecia si Balcani au fostoperate in franciza, timp de 30 de ani, de grupul elen MarinopoulosHolding, dar la inceputul lui 2008 Marks & Spencer a preluat,pentru 50 de milioane de euro, o participatie de 50% la companiaMarks & Spencer Marinopoulos. In prezent ambele companiiinvestesc in extinderea magazinelor din aceasta regiune.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO